7 Ocak 2008 Pazartesi

Candan Erçetin'in ayağı uğurlu geldi Tuvanam ürünleri 25 ülkeye yayıldı


Yedi yıl önce iç piyasa için yarattıkları A46 markası ile hazırgiyim sektörüne adım atan Tuvana Büyükçınar ve Selim Demir hızla büyüyerek yurtdışına da Tuvanam markası ile açıldı. "Farklı şıklığın simgesi" sloganı ile yola çıktıklarını ve bugün 25 ülkeye ihracat yapar hale geldiklerini belirten ortakların hedefi 2006 yılını 2.5 milyon dolar, 2007'yi ise 4 milyon dolarlık ciro ile kapatıp, ihracatı ise en az ikiye katlamak.

Selim Demir, "Tuvanam şu anda Fransa, İtalya, İngiltere gibi Avrupa ülkelerinin yanı sıra Kuveyt, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri gibi Arap ülkeleri de dahil 100 noktada satılıyor. Harvey Nichols ve Le Bon Marche gibi mağazalara girmeyi başardık" diyor. Kuruldukları günden itibaren fark yaratma stratejisi ile hareket ettiklerini söyleyen Demir, risk alıp rengârenk bir mağaza konseptiyle işe başladıklarını ve kısa sürede büyük ilgi gördüklerini belirtiyor.

İlk zamanlarda sadece ithalat yapan, farklı markalara ve tasarımcılara yer veren A46, 2000 yılının sonlarında üretime başlıyor. İlk yıllarda kişiye özel butik üretim yapan şirketin kısmeti ise Candan Erçetin'in vitrindeki bir tasarımı çok beğenip Tuvana Büyükçınar'dan sahne kostümü tasarlamasını istemesiyle açılıyor. "Bu şekilde suya attığımız taşın halkaları genişledi ve adımız duyulmaya başladı. Nilüfer, Nil Karaibrahimgil gibi ünlü isimlerle çalışmaya başladık. İşler artınca makine parkurumuzu geliştirdik ve Tuvana'nın kreatif direktörlüğünde Tuvanam markasını yarattık" diyen Demir, başlangıçta bir olan makine sayısını bugün 12'ye çıkardıklarını ve yılda 6-7 bin parça üretim yaptıklarını ifade etiyor.

Yabancı müşteri sayısı bir yılda 90'a çıktı

Tuvanam markası için abiye elbiseden mayoya kadar geniş bir koleksiyon hazırladıklarını aktaran Demir, geçen yıl eylül ayında Almanya'da katıldıkları fuarla ilk defa yurtdışına açıldıklarını ve fuarda 35 müşteri kazandıklarını anlatıyor. Bir yıl içinde müşteri sayısını 90'a çıkardıklarını söyleyen Demir, Tuvanam markasının bugüne kadar Elle, Vogue, Trendsetter, Madame Figaro gibi pek çok ünlü derginin Fransa ve İngiltere baskılarında yer aldığına da dikkat çekiyor.

Tuvana Büyükçınar ise A46'nın ileride bir tasarım ofisi olmayı hedeflediğini, bu seneden itibaren ciddi bir yaratıcı ekip oluşturmaya başladıklarını vurguluyor. İstanbul, Ankara ve Paris'le birlikte mağaza sayısı 3 olan ve Tuvanam'ın yanı sıra 19 farklı markanın satıldığı A46'nın, 2007 yazında Bodrum Türkbükü'nde yeni bir mağazası açılacak.

Tasarımcılar için Lobi

Selim Demir ve Tuvana Büyükçınar kısa bir süre önce Lobi adı altında yeni bir mağaza açtı. İkili, kıyafetten ayakkabıya, ev aksesuarından doğal sabuna, aksesuardan vücut bakım ürünlerine, televizyona kadar pek çok farklı ürünün yer aldığı Lobi için 200 bin dolarlık yatırım yaptı. Lobi'de 20 farklı markanın ürünlerine yer verdiklerini söyleyen Demir, mağazanın ünlü olmayan ancak tasarıma ilgi duyan insanlar için bir platform olmasını istediklerini ifade ediyor. "Lobi'de tasarım aşkı olan insanlara bir platform oluşturmak istiyoruz. Tek tek üretilen butik ürünlerin Lobi'de toplanmasını ve pazarlanmasını istiyoruz" diyen Demir, mağazanın tüm tasarımcılara açık olduğunu belirtiyor.

Organizasyon da yapıyorlar

Selim Demir ve Tuvana Büyükçınar ortakları Arda Can ile birlikte 2004 yılından bu yana davet, düğün, konser gibi farklı organizasyonlara imza atıyor. A46 Organization, diğer şirketlerden farklı ve butik hizmet veriyor. Bugüne kadar BKM, Kenan Doğulu, Sezen Aksu gibi pek çok farklı isimle çalıştıklarını söyleyen Arda Can, "Genelde organizasyon şirketleri düğünlerde yoğunlaşır. Ama biz sahne tasarımından parti organizasyonuna kadar çok farklı alanda işi birlikte yapıyoruz. Zaten A46 Organization, bir tasarım şirketine döndü" diyor.

Hiç yorum yok: