9 Ocak 2008 Çarşamba

Hedef, modanın başkenti olmak


Ankaralı giyim sanayicileri modada Milano olma hedefine koşuyor. AGSD Başkanı Karakuş: Bayan hazır giyimi ve triko modasında İstanbul’u geçtik. Hedefimiz birkaç yıl içinde Ankara’yı modanın başkenti yapmak.

Ankara'da giyim sanayicilerinin hedefi kenti moda merkezi yapmak. Ankara Giyim Sanayicileri Derneği (AGSD) Başkanı Canip Karakuş, bayan hazır giyimi ve triko modasında İstanbul’u geçtiklerine vurgu yaparken, “AGSD olarak asıl amacımız; Ankara’yı siyasetin dışında modanın da başkenti yapmak. Birkaç sene sonra inşallah bir Milano olacağız’’ dedi.

Tekstilkent açılacak
AGSD Başkanı Karakuş, Ankara’da bin 500’e yakın tekstil firması bulunduğunu, Ankaralı giyim sanayicileri olarak bayan hazır dış giyim, konfeksiyon ve triko üzerine çalıştıklarını, başkentte sektörün çok iyi bir altyapısı, yeniliklikleri, son teknolojileri ve modayı izleyen dinamik bir kadrosu bulunduğunu söyledi. Bayan giyiminde Türkiye’nin iç ihtiyacını karşılamanın yanı sıra dünyanın hemen her ülkesine mal verdiklerini anlatan Karakuş, şunları söyledi: “Bugün modanın merkezi olarak kabul edilen Milano’da, Paris’te vitrinlerde Ankaralı modacılar olarak yer alıyoruz. Türkiye’de de bayan giyiminde modayı Ankaralı giyim sanayicileri belirliyor. İstanbul’da çok büyük üretim merkezleri var, çok büyük işler yapılıyor, ihracat yapılıyor fakat modayı belirleyen biziz. Milano’da da fabrika yok ama bütün moda trendleri buradan çıkıyor. Türkiye’nin Milano’su da, Ankara olacak inşallah.” Ankaralı tekstilcilerin üssünün Balgat olduğuna işaret eden Karakuş, “Tekstilci olarak Balgat’a ilk gelenlerden biriyim. İlk geldiğimizde burada gecekondudan başka bir şey yoktu. Ancak zamanla Balgat bir moda merkezi haline geldi. Şimdi burada yüzlerce firma var ve yaklaşık 27 bin kişi çalışıyor” diye konuştu.

3-5 yılda marka
Karakuş, sektör biraz daha büyürse Balgat’a sığamayacaklarını belirtirken, “Bu nedenle 2. Organize Sanayi Bölgesi’nde hemen her üyemizin yeri var. Sektör biraz daha büyürse oraya taşınabiliriz ve bir tekstil kent kurabiliriz. Ama Balgat’taki showroomlarımız kalır” dedi. Sektörde kârlılığı ve satışları artırmanın en önemli yolunun “marka oluşturmak” olduğunun altını çizen Karakuş, bunun için fasonculuktan kurtulup marka yaratmak gerektiğini söyledi. Karakuş, “Ankara’da çok güzel ve kaliteli mallar üretiliyor. Genç ekibimiz dünyadaki trendleri yakından takip ediyor. Gerekli destek verilirse Ankara’dan birkaç seneye kadar 3-5 marka çıkarabiliriz” diye konuştu.

Hiç yorum yok: