12 Ocak 2008 Cumartesi

Özyeğin, GAP'i getiriyor



Dünyanın ünlü giyim markaları GAP ve Banana Republic, Finansbank'ın eski sahibi Özyeğin ve Unitim Holding'i karşı karşıya getirdi. Alınan bilgiye göre, iki markayı Türkiye'ye getirme yarışında Özyeğin son imzayı attı..


Dünyanın en ünlü giyim markaları ABD'li GAP ve Banana Republic'i Türkiye'ye getirmek için Finansbank'ın eski sahibi ve Fiba Holding'in Başkanı Hüsnü Özyeğin ile Harvey Nichols başta olmak üzere pek çok markayı Türkiye ile tanıştıran Unitim Holding arasında süren rekabette son noktaya gelindi. Edinilen bilgiye göre, son imzayı atmak için yoğun bir rekabet içinde olan 2 grup arasında sonuca ulaşan Hüsnü Özyeğin oldu. Bu markaların yaza kadar Türk tüketicisi ile buluşacağı belirtilirken, sektörde, GAP ve Banana Republic markalarını Türkiye'ye getirmek isteyen birkaç grubun daha olduğu, ancak esas rekabetin Özyeğin ile Unitim arasında yaşandığı, her iki grubun da bu konuda agresif bir strateji izlediği konuşuluyor. Hüsnü Özyeğin'in daha önce ünlü Fransız mağazalar zinciri Lafayette'i de Türkiye'ye getirmek için görüşmeler yaptığı, bu görüşmelerin 2008 yılında sonuçlanacağı gündeme gelmişti. Hüsnü Özyeğin, Nisan 2006'da Finansbank'ın yüzde 46'sını 2.8 milyar dolara Yunan NBG'ye satmıştı. Öte yandan, Unitim Holding de, başta Harvey Nichols olmak üzere Tommy Hillfiger, Accessorize, Pink, Gas, Agent Provocateur gibi markaları Türkiye'ye getirerek son birkaç yılda önemli bir büyümeye imza attı.

3 BİN 131 MAĞAZASI VAR
1969 yılında ABD San Francisco'da kurulan GAP Inc, bünyesinde başta GAP olmak üzere Banana Republic, Old Navy, Fort&Towne ve Piperline markaları bulunuyor. 2 bin 262'si ABD'de olmak üzere toplam 3 bin 131 mağazası bulunan GAP Inc'nin cirosu 15.9 milyar dolar. GAP ve Banana Republic markalarının toplam satış rakamı ise 9 milyar dolar civarında. Tüm dünyada 150 bin çalışanı olan GAP Inc, satışlarının yaklaşık 14 milyar dolarını ABD'de, kalanını ise deniz aşırı ülkelerde gerçekleştiriyor.

Hiç yorum yok: