12 Ocak 2008 Cumartesi

Ruslar bile ince mal istiyor, mantoyu da trikodan üretiyoruz


Küresel ısınma ve teknolojik gelişmeler hazırgiyim firmalarını yenilik arayışına itti.

Triko sektörünün en eski firmalarından Vedi Triko, yüzde 100 yünden ürettiği kalın trikolar yerine, penye inceliğinde ürünlere yoğunlaştı.

İpek ve angora karışımlı trikoya ağırlık veren firmanın hedefi triko kullanımını 12 aya yaymak. Ürettikleri penye inceliğindeki trikolarla Akdeniz ve Ege'de de yüksek satışa ulaştıklarını belirten Vedi Triko sahiplerinden Cem Dilşen, "Eskiden kaliteli triko ürünlerinde yüzde 100 yün malzeme kullanılırdı. Trikonun konfeksiyonda yeri çok özeldi. Triko eski özelliğini kaybetmeye başladı ve 3.5 yıl önce bir değişim başladı. Trikoda o eski kalın modeller yerine daha trend ve ince modeller talep edilmeye başlandı" dedi. Mantoyu bile trikodan üretmeye başladıklarını kaydeden Dilşen, sadece Türkiye'den değil, Rusya'daki alıcıların da artık ince mal istediğini söyledi.

İnceye talep katlanacak

Vedat Dilşen'in 1970'lerde erkek giyim markası United Club'ı kurarak girdiği tekstil serüvenine 1997'den beri oğulları Cem ve Melih Dilşen devam ediyor. Vedat Dilşen'in döneminde yıllık 35-40 bin adetlik satışlar yapılırken bu rakam bugün 400 bin adetlerin üzerinde.

Trikoda kumaşların incelmesiyle çeşidin de arttığını kaydeden Cem Dilşen, "Özellikle kadınlara yönelik ürün çeşidini her geçen gün artırıyoruz. Artık hazırgiyim ne gerektiyorsa onu yapıyoruz. Üst giyim üstüne örme, triko, elbise yapıyoruz. Bir sezon sonra alt giyime de gireceğiz. Bir kadın mağazaya girdiğinde trençkotundan eteğine kadar gece-gündüz kıyafetlerini bulabilsin istiyoruz. Yeni olarak ipek grubuna giriyoruz" dedi.

Melih Dilşen ise trikodaki değişimin gelecek 10 yılda da süreceğini belirterek "Artık insanlar 12 ay giyecekleri teknolojik kumaşlar istiyor. Tercih edilen kumaşlar doğal elyaf ve çok sağlıklı" diye konuştu.

81 ilde 470 noktada satış yaptıklarını belirten Melih Dilşen, Ege, Marmara ve Akdeniz'de güçlü olduklarını belirtti. 3 yıl içinde perakende mağazacılığa da girmeyi planlayan firma büyük şehirlerde mağaza açacak.

Kadınların üçte biri büyük beden

"Türk halkının üçte biri kilolu" diyen Cem Dilşen, Vedi'nin altında oluşturdukları X Life markası ile bu yıl büyük beden üretimine başladıklarını söyledi.

Dilşen, "Aslında Vedi'nin altında büyük bedenlere yönelik 48-50'ye kadar koleksiyonlarımız vardı. Ama bunun yeterli olmadığını gördük. Müşteriden özellikle çok ciddi bir beklenti vardı. Büyük beden insanlar artık sadece klasik modeller giymek istemiyor. Daha trend giyinmek istiyor. X Life'ı bu yıl satışa sunduk. Şatışlarımızın yüzde 55'ini bu marka oluşturdu" dedi

Hiç yorum yok: