9 Ocak 2008 Çarşamba

İhracatçı, hazırgiyimde oyunun kurallarını yeniden yazdı


İhracatçılar global piyasadaki gücünü artırmak için "oyunun kuralları"nı yeniden yazacak. Geçen hafta Abant'a düzenlenen Arama Konferansı kapsamında 2 günlük kampa giren ihracatçılar, yeni nesil rekabet oyunlarını belirledi.

Yeni rekabet oyunları 11 modelden oluşuyor. Marka Oyunu, Organize Perakende Oyunu, Kapsül Oyunu yeni nesil oyunlardan sadece birkaçı. Önümüzdeki 6 ayda tamamlanacak bir çalışmayla "Strateji belirlerken yol göstericiye ihtiyacımız var" diyen firmalar, kendilerine uygun oyun planını seçecek. Stratejilerini de bu oyun planının kurallarına göre uygulayacak. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, "Sektör olarak mevcut iş modellerin ne olduğunu gördükten sonra bunlara yenilikçi özellikler ekleyerek, rekabet üstünlüğümüzü artırmanın peşindeyiz. Bunun için yeni nesil oyunlar belirledik" dedi.

Kampa 50 firma katıldı

İHKİB öncülüğünde Abant'ta yapılan kampa sektörün önde gelen 50 firma ve marka temsilcisi katıldı. Orakçıoğlu, geçen nisanda başlattıkları Strateji ve Organizasyon Geliştirme Projesi kapsamında düzenlenen Abant Arama Konferansı'nın sektörün rekabet gücünü artıracak yeni modeller ortaya çıkardığını söyledi. 6 aylık süre zarfında yeni model stratejilerinin belirleneceğine ve firmalarla eşleştirme yapılacağını kaydeden Orakçıoğlu, "Abant'ta toplanarak elimizdeki modelleri görmeye çalıştık. Sonra da ortak akılla yeni modeller geliştirmeye çalıştık. Firmaların doğru modelle eşleştirilmesi için ortak değerlendirmeler yapılacak. Sonra da eğitime başlanacak. Örneğin Kapsül Oyunu içinde yer alacak üretici bir firma, fason üretici olmaktan ziyade uluslararası markaların stratejik ortağı olmaya çalışacağı bir model uygulayacak. Üretim yaptığı markanın ihtiyacı olan her türlü malzemeyi, tasarımı, ilgili markanın kimliğine en uygun şekilde, en iyi fiyat ve zamanda üreterek teslim eder hale gelecek" dedi.

Arama Konferansı'nın moderatörlüğünü yapan Arama Katılımlı Yönetim Danışmanlığı'ndan Oğuz Babüroğlu ise "Bu çalışma sayesinde sektörde özgün büyüme modelleri ortaya çıkarmak ve sektörün Ar-Ge faaliyetlerine hız vermeyi amaçlıyoruz" dedi. Collezione'nun sahibi Ekrem Akyiğit de "Benim bir iş modelim var. Ama bu model mükemmel olsaydı, dünyada şu anda 3000 mağazam olurdu. Lokal bir markayım ama uluslararası pazarda büyümek istiyorum. İhtiyacım olan da yeni teknikler. Bu proje sayesinde bu teknikleri öğreneceğim" dedi.

Hiç yorum yok: