12 Ocak 2008 Cumartesi

Shaya`nın Beş Önemli Markasının Müdürü Elif Sümer


Shaya`nın Hedefi; Bir Numara Olmak

Ortadoğu`nun en büyük perakende grubu Al-Shaya, Türkiye hazır giyiminde de en büyük olmayı hedefliyor. Grubun beş önemli markası; Topshop, Topman, Dorothy Perkins, Miss Selfridge ve Evans Marka Müdürü Elif Sümer’le; yatırımlarını her geçen gün artıran Shaya Grubu ve büyük beden mağazacılığında son dönemin dikkat çeken markası ‘Evans’ üzerine konuştuk.

Öncelikle sizi kısaca tanıyabilir miyiz? Ne zamandan beri bu sektördesiniz?
Kariyerime 1998 yılında halkla ilişkiler sektöründe başladım. Yaklaşık 2 yıllık bir deneyimden sonra Cankurtaran Holding’e bağlı Esem Spor Giyim San. Tic. AŞ.’de ithal ayakkabı grubunun ürün yöneticiliğini yaptım. Daha sonra kısa dönemli bir sertifika programı için Amerika’ya gittim. Burada da Amerika’nın batı bölgesinde oldukça yaygın olan Westfield Shoppingtown alışveriş merkezlerinin San Diego bölgesindeki merkezlerinden birinde pazarlama departmanında çalıştım. Yaklaşık sekiz aylık bir süreç sonunda Türkiye’ye geri döndüm ve döner dönmez Shaya.. Şu anda İngiltere perakende sektörünün önde gelen şirketlerinden Arcadia Group’un, tüm Ortadoğu ve Türkiye hakları Alshaya Co.’ya ait beş markasının, Alshaya Co.’ın Türkiye operasyonu olan Shaya Mağazacılık A.Ş.’de marka müdürüyüm. Sorumlu olduğum markalar Topshop, Topman, Dorothy Perkins, Miss Selfridge ve Evans.

Evans İngiltere’de 1930 yılından beri bilinen bir marka. Bu markanın öyküsünü sizden dinleyebilir miyiz?
Evans İngiletere’de 30 yılı aşkın bir süredir, büyük beden bayan giyim sektörünün önde gelen markası. Büyük beden giyimi koyu renkler ve klasik kalıplardan çıkartarak kesim ve dikişlerde yapılan küçük oynamalarla, en son sezon trendlerini 44-60 beden bayanlara sunuyor. Müşteri portföyü genç kızlardan anneannelere kadar genişliyor. Ana hedef kitlesi 25 – 55 yaş arası, kalite – fiyat odaklı, modanın esiri olmadan trendleri takip eden bayanlar. Amaç müşterilerin tepeden tırnağa, iç çamaşırlarından dış giyimlerine, iş kıyafetlerinden, günlük giyimlerine, özel günlerinden aksesuarlarına kadar bütün ihtiyaçlarını tek bir mağaza içerisinde karşılayabilmek.

Evans Türkiye’ye ne zaman geldi? Türkiye’deki Evans mağazalarının şu anki durumu nedir?
Evans Türkiye’ye ilk 2000 yılında geldi. 2002 yılından bu yana bütün franchise hakları ile Shaya Mağazacalık A.Ş. tarafından yönetiliyor. Şu an Evans’ın Türkiye genelinde 510 metrekare ve 14 çalışanı ile Metrocity, Ümraniye Carrefour ve Bursa Carrefour’da toplam 3 mağazası var.

Evans mağazalarının Türkiye ve dünyadaki yapısı, nedir? Mağazaların belli bir konsepti var mı?
Evans mağazalarının genelinde müşterilerin rahatça alışveriş yapabilecekleri, dostça karşılandıkları sıcak bir ortam hakim. Amacımız müşterilerimizin aradıkları ürünleri en kısa sürede bulmaları. Mağaza içi yerleşimlerimiz ve vitrin dizaynlarımız, müşterilerimizin hem aradıklar ürünleri kolay bulmaları hem de farklı tarzlar denemelerine yardımcı olmak amacıyla yapılıyor. Ayrıca Mağaza çalışanlarımız müşterilerimizle yakından ilgilenerek ihtiyaçları doğrultusunda onları bilgilendiriyor ve doğru ürün seçmelerine yardımcı oluyor.

Evans dendiğinde, öncelikle bir mağazalar zincirini mi düşünmeliyiz; yoksa üretici bir firmayı mı? Markanın Türkiye’ye özel üretimi var mı?
Evans İngiltere’nin önde gelen perakende grubu Arcadia Group’un 7 markasından biri. İngiltere çapında 300’den fazla, dünya çapında ise 50 mağazası var. Koleksiyonlar İngiltere’de dizayn ediliyor ve mağazalarımızda satılan bütün ürünlerimiz İngiltere’den ithal ediliyor. Türkiye’de üretimi yok ve burası için özel bir koleksiyon üretilmiyor. Türkiye’ye gelecek koleksiyon oluşumunu, Türk tüketicilerinin beklenti ve ihtiyaçlarını göz önüne alarak yapıyoruz.

Büyük beden bayanlar sizden ne bekliyor? Siz onlara ne sunuyorsunuz?
Büyük beden bayanların en büyük sorunu diğer bütün mağazalarda bulunan sezonun moda renk ve modellerini kendi beden ölçülerinde bulamamak, bulsalar dahi kıyafetlerin güzel oturmaması. Evans kesimlerinin mükemmel oturması ile ün yapmış bir marka. Kesimlerin mükemmel oturduğundan emin olmak için bütün modeller 46 ve 54 beden mankenler üzerinde prova ediliyor. Bütün kıyafet ve aksesuarlar rahatlık ve stil göz önüne alınarak dizayn ediliyor. Mağaza çalışanlarımız müşterilerimize bu bilinç ve anlayışla hizmet veriyor.

Evans’ın İlkbahar-Yaz koleksiyonundan ve hazırlanan Sonbahar-Kış koleksiyonundan bahseder misiniz?
Evans Koleksiyonundaki her bir ürün, sezonun ana trendleri göz önüne alınarak son derece giyinilebilir olarak dizayn ediliyor.
Evans İlkbahar/Yaz 2005 koleksiyonunda 70’lerin esintisi hakim. Büyük tokalı kemerler, renkli tığ ile işlenmiş danteller, kat kat çingene etekler, oryantal çiçekli desenleri var. Bunların yanı sıra, Hint dokulu ve desenli, şifon, gümüş işlemeli kaftanlar, Afrika esintileri taşıyan kahve tonlarında pantolon ve desenli pantolon üstünden sarkan bluzlar, boncuk ve deniz kabuğu detaylı kolyeler. Aksesuarlarda boncuklu, taşlı & örgü kemerler, nakışlı ve püsküllü çantalar geniş kalıplı ayakkabılar ve büyük beden için özel tasarlanmış iç çamaşırları mevcut.
Sonbahar/Kış koleksiyonunda ise yine 70’lerin esintisi devam ediyor. Bol paça pantolonlar, maxi etekler ana unsurlar ve detaylarda ise kumaş kaplı düğmeler göze çarpıyor. Mürdüm eriği, çikolata kahvesi, yeşil ve yanmış portakal rengi hakim. Babydollerin üzerine giyilen kırpılmış kadife Blazerlar. Twit, kareli, fitilli kadife günlük giyimdeki ana materyal. Pile detaylı Etnik desenli tunikler, yarasa kollu üst ve etoller mevcut.
Bronz düğmeli military ceketler, yakasız bluzlar, haki, toz pembe ve mürdüm eriği renkleri hakim.

Türkiye’deki büyük beden sektörünün durumu nedir? Türkiye’deki rakipleriniz hakkında neler düşünüyorsunuz?
Türkiye’de büyük beden sektörü çok geniş değil ancak görüyoruz ki; yavaş yavaş hareketlenmeye başladı. Evans sektöründe aslında, pazara giren en eski yabancı büyük beden giyim markası diyebiliriz. Uzmanlık gerektiren bir sektör. Evans olarak bizi rakiplerimizden ayıran en büyük özelliğimiz, ürün yelpazemizin ve yaş aralığımızın genişliği ve tabii ki uygun fiyat politikamız.

Fiyat politikanız nedir? Kredi kartına taksit konusunda ne düşünüyorsunuz?
Öncelikle koleksiyonumuzdaki tüm ürünleri, her sezon; müşterilerimizin ve tüketicilerin ihtiyaçlarına cevap verebilecek şekilde planlıyor ve uygun fiyatlarla sunmayı amaç ediniyoruz. Uygun fiyat politikası derken mesela bir müşteri mağazamıza geldiğinde bluzunu, pantolon veya eteğini, aksesuarını, takısını hatta iç giyimini tamamlayıp mutlu bir şekilde ayrılabiliyor. İngiltere fiyatlarına çok yakınız. Dolayısıyla yurt dışına sık çıkan müşterilerimiz Türkiye’de Evans’ın olmasından hem manevi olarak hem maddi olarak çok memnunlar. Tabii Türkiye’de bir de taksit uygulamalarının olması artı bir avantaj sağlıyor kendilerine. Şu anda 3 banka ile çalışıyoruz ve hepsinde 3 taksit uygulamamız var.

Bir parçası olduğunuz Shaya Grubu hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Shaya Grubu sektörde daha çok genç olmasına rağmen çok dinamik, yenilikçi, önü açık ve kısa zamanda çok işler başarmış büyük bir firma. Kısa bir zaman önce 2 yılımı tamamladım Shaya’da ve hâlâ daha ilk günkü gibi her gün birbirinden farklı heyecanlarla ve yeniliklerle dolu.

Shaya Grubu’nun Türkiye’deki yatırımlarını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Shaya Grubu’nun hedefi perakende sektöründe bir numara olmak. Dolayısıyla yapılan tüm yatırımlar ve geliştirilen stratejiler bu hedef adına atılan adımlar aslında.

Hiç yorum yok: