10 Ocak 2008 Perşembe

Linens, 122. mağazasını açtı / Zorlu: Ekonomide Çin'le rekabet içindeyiz


Türkiye'nin ilk ve tek uzmanlaşmış uluslararası ev tekstili mağazalar zinciri Linens, Çanakkale'de açtığı mağazasıyla mağaza sayısını 122'ye çıkardı. Zorlu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu, "Türk tekstili, Çin ile orta vadede, ancak yüksek katma değerli ürün ve hizmetlerle rekabet edebilir. Linens bu rekabet stratejisinin iyi bir örneği" dedi.

Mağazalarının 25'i Türkiye dışında olmak üzere 8 ülkede toplam 122 mağazası bulunan Linens, yeni mağazasını Çanakkale'de açtı. Açılış törenine Zorlu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu ve Linens Genel Müdürü Şule Zorlu katıldı. Linens'in Çanakkale'de ev güzellik merkezi konseptiyle hizmet vereceği mağazada perde, döşemelik, halı, nevresim takımları, zücaciye, havlu, porselen, yatak örtüleri, bebek takımları, banyo grubu ve lisanslı ürünler kaliteli hizmet anlayışıyla tüketicilerle buluşacak. Linens'in Marmara Bölgesi'ndeki 35. mağazası olan Çanakkale Linens, tüm bu ürün gruplarında ev tekstilinde moda ve güzellik anlayışını yansıtan kombinli ürünleri uzman danışmanlar ile tüketicinin beğenisine sunacak.

Açılışta bir konuşma yapan Zorlu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu, Linens mağazalarının, Türkiye'nin ev tekstili ve perakende sektöründe ulaştığı seviyeyi gözler önüne serdiğini ifade ederek, "Zorlu Grubu olarak 54 yıl önce tekstil sektörüne girdiğimizde böyle mağazaları hayal bile edemezdik. Bugün ise daha güzelini, daha iyisini nasıl yapabileceğimizi düşünüyoruz. Bundan sonra da Türk tekstilcilerinin yolu budur. Yüksek katma değerli ürünler, markalaşma, yenilikçilik gibi konularda kendimizi geliştirmemiz, pazarlamaya önem vermemiz gerek. Bugün Avrupa, ABD'de tekstil sektörü sürüyorsa, Türkiye'de de sürecektir. Bunun yollarını bulacağız" diye konuştu.

"Cumhurbaşkanlığı sorunu siyasilerin sorunu"

Cumhurbaşkanlığı seçimine de temas eden Ahmet Zorlu, şunları kaydetti:

"Cumhurbaşkanlığı seçimi bizim değil siyasilerin sorunu. Biri gelip seçilir, eğer o yeri hak etmezse halk onu alır, başkasını getirir. Biz iş dünyası olarak kendi işimize bakalım."

Basın mensuplarının Vestel Manisaspor'un son maçlardaki puan kayıplarıyla ilgili sorularını cevaplayan Zorlu, "Bizim amacımız 1. olmak değil. İyi oynayıp hak ettiğimiz yerlere gelmek. Bu da çalışmakla olur. Benim futbolcularımdan istediğim, bizi iyi oynayarak Türkiye'de tanıtmaları. Eğer ekonomide de iyi çalışırsak Çin gibi dünyaya kendimizi tanıtırız. Önemli olan, iyi olmak için çalışmak. Bizim dünya ekonomisinde tek rakibimiz Çin'dir" dedi.

Linens Genel Müdürü Şule Zorlu da, Türkiye dışından 8 ülkede 25 mağazaya, Türkiye'de ise Çanakkale ile birlikte 97 mağazaya ulaştıklarını vurguladı. Türkiye dışında Ukrayna, Romanya, Bulgaristan, Arnavutluk, Makedonya, Kazakistan, Azerbaycan ve Kıbrıs'ta mağazaları olduğunu belirten Zorlu, Türkiye'de ise uygun iş ortaklarıyla uygun illerde bulunmak için çalışmalarını sürdürdüklerini söyledi.

2006'yı 130 mağazaya ulaşarak kapatmayı hedeflediklerini açıklayan Şule Zorlu, "Türkiye'de tekstil kesinlikle devam edecek. Türkiye'nin tekstil sektörüne yıllar içinde yapılmış sadece 200 milyar dolar civarında makine yatırımı var. Sektörde milyonlarca insan çalışıyor ve büyük bir tecrübemiz mevcut. Bizi buralara getiren sektörü kimse öldüremez. Katma değer oluşturarak tekstile devam etmek zorundayız. Ürün geliştireceğiz, pazarlamaya, markalaşmaya odaklanacağız. Belki zaman içinde Türkiye'deki tekstil üretimi daha düşük maliyetlerin olduğu ülkelere doğru kayabilir, ama Türkiye'nin tekstil sektöründeki cirosu, iş hacmi azalmaz" diye konuştu.

Hiç yorum yok: