12 Ocak 2008 Cumartesi

Orta direk alışverişi kesti hazır giyimde cirolar düştü


Mevsim normalleri üzerindeki sıcaklıklar nedeniyle 2006-2007 kış döneminde beklenen ciroları elde edemeyen hazır giyim sektörü, 2007 yaz dönemini de düşüşle kapattı. Ipsos KMG, Perakende Ölçüm ve Araştırmalar Bölümü tarafından altı aylık dönemler itibariyle yılda iki kez gerçekleştirilen Türkiye Hazır Giyim Tüketim Endeksi Raporu'na göre, hazır giyim harcamaları bir önceki yaz dönemine göre YTL bazında yüzde 5,3 düşüş gösterdi.

Ipsos KMG, Perakende Ölçüm ve Araştırmaları Koordinatörü Renan Burduroğlu “2007 şubat ve ağustos dönemlerini içeren 2007 yaz dönemi hazır giyim alışverişleri 6.4 milyar YTL’lik değeri ile bir önceki yaza göre yüzde 5,3 oranında düşüş gösterdi. Alışveriş değerinin beklenen seviyede gerçekleşmemesine neden olarak ise orta sosyo-ekonomik statü (SES) olarak tanımlanan C1 ve C2 SES grubuna dahil tüketici kitlesinin alışverişlerini azaltması gösterilebilir" dedi.

Gençler alışverişi artırdı

Tüketim Endeksi Raporu'na göre, 28 yaş üzeri kadın tüketiciler hazır giyim alışverişlerinde önemli bir yer tutuyor. Nüfus içerisinde yüzde 22’lik bir paya sahip olmalarına karşılık hazır giyim alışverişlerinin üçte birini kadın tüketiciler gerçekleştiriyor. "Yaz dönemi hazır giyim alışveriş değerinin düşmesinde bu kitlenin alışveriş payını düşürmesi de bir neden olarak gösterilebilir (yüzde 2)" diyen Burduroğlu, 28 yaş üzeri erkeklerin ise hazır giyim alışverişlerinin beşte birini gerçekleştirdiklerine dikkat çekti. Burduroğlu, "Bu yaz dönemi erkekler de alışverişlerini yüzde 3 oranında düşürdü. Bu iki kitlenin aksine 14 yaş altındaki alışverişlerdeki artışla toplam pazar çok büyük bir düşüş veya yükselme göstermedi. Diğer bir deyişle ebeveynler alışverişlerini bir miktar düşürürken gençler artırdı ve pazar büyük bir değişim göstermeden dengelendi" diye konuştu.

Türkiye nüfusunun dörtte birini oluşturan Marmara Bölgesi, İstanbul, Bursa, Kocaeli gibi büyük iller nedeniyle hazır giyim de önemli bir yer tutuyor. Ancak raporda Marmara Bölgesi’ndeki hazır giyim alışverişlerinde de düzenli bir düşüş dikkat çekiyor. Buna karşılık İç Anadolu Bölgesi alışverişlerinde ise artış söz konusu.

Hiç yorum yok: