10 Ocak 2008 Perşembe

Küresel rekabet için ABD'li erkek giyim markasını aldık


Daha önce üretimini yaptığı Fransız LCWaikiki'yi satın alarak markalaşan Taha Grubu'nun elde ettiği başarı, diğer hazır giyimcileri de harekete geçirdi.

Hey Grup bünyesindeki H&C Tekstil, Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği eski Başkanı Aynur Bektaş'ın oğlu Hakan Cemal tarafından kısa süre önce kuruldu. Buna rağmen şirket geçen yılı 30 milyon dolar ihracatla tamamladı.

Hey Grup, Amerikan erkek giyim markası Buckler'ı satın alarak markalaşma sürecine hızlı bir giriş yaptı. Grup bünyesindeki H&C Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Cemal, yüzde 50'sini satın almalarına rağmen Buckler'ın artık bir Türk markası haline geldiğini belirterek, "Bütün telif hakları, Türkiye'deki Buckler Tekstil'e devredildi. Üretimin büyük bölümü de burada gerçekleştirilecek." diyor. Bir giyim markasına sahip olmak aslında üretimi, pazarlaması ve lojistiği ile çok büyük bir proje. Rekabetin sert yaşandığı bir dönemde, sıfırdan markalaşmak büyük bir risk almak anlamına da geliyor. Kendilerinin de bu gerçeği göz önüne alarak yola çıktıklarını belirten Cemal, "Çekirdek yapısı zaten hazır ve tanınan bir markayı daha da geliştiriyoruz. Yaptığımız yatırımlarla Buckler'ın satışı bir yılda yüzde 60 düzeyinde arttı." bilgisini veriyor.

Sonraki hedef kadın markası
Cemal'in yatırım dediği marka ekibini güçlendirmek, mağaza ve satış noktalarının sayısını artırmak. Bu amaçla dünyaca ünlü GAP'ın mağazalar grubu başkan yardımcısı ile Valentino'nun Kuzey Amerika satış müdürü transfer edilerek yatırımlara başlanmış. Ayrıca tasarım kadrosu da büyütülerek, markanın erkek giyimindeki tasarımları daha da geliştirilmiş. Cemal, hazır bir markayı satın alarak markalaşma sürecine girmeyi, "Bu yola çıkmış ve mesafe almış bir markayı satın alıp onun üzerinden büyümeyi tercih ettik." sözleriyle açıklıyor. Sıkıntılı bir dönemden geçen ve markalaşma arayışındaki sektöre de böyle bir çizgi izlemelerini öneriyor. Cemal, erkek markasıyla işe başlamalarını şöyle izah ediyor: "Kadın giyiminde alternatif çok fazla; ama erkek giyim için aynı şeyi söyleyemeyiz. Bayandaki rekabet, erkek giyimde yok. Erkekler her geçen gün giyimlerine daha da özen gösteriyor."

Bundan sonraki hedefse bir kadın hazır giyim markası oluşturmak. Doğrudan kendi markalarını oluşturacaklarını belirten Cemal, "Gelecek yıl bu konuda bir atılım planlıyoruz. Organizasyonumuz zaten hazır olacak, kadın giyimde sadece pazara odaklanacağız." diyor. Tasarımdaki güçlerinin de büyük avantaj olacağını düşünüyor Cemal. Çünkü Hey Trends'in halen Londra, Milano, Paris ve Barselona'daki tasarım ofislerinde toplam 19 tasarımcı çalışıyor. Büyük markalara üretim yapan grup, tasarımlarını da yapıyor. Hey Trends'i kurarken, nihai hedefin zaten markalaşma olduğunu belirten Cemal, "Bu ülkeden dünya markaları çıkmasının yolu, önce tasarımda dünya markası olabilmektir." diye konuşuyor.

Hiç yorum yok: