21 Ocak 2008 Pazartesi

Türk derisini ABD'de Cindy Crawford tanıtacak


Deri giyimin dünyada Türkiye ile anılması için çalışan Deri Tanıtım Grubu, Amerika'daki reklam kampanyası için eski top model Cindy Crawford ile anlaştı. Crawford'lu Türk deri ürünleri, ekim sonunda New York caddelerini süsleyecek.

Deri Tanıtım Grubu (DTG), yeni hedef pazarı ABD'deki tanıtım kampanyası için dünyaca ünlü eski top model Cindy Crawford ile anlaştı. Pizzanın İtalya, çikolatanın İsviçre ile özdeşleştiği gibi deri giyimin de Türkiye ile anılması için uğraş veren DTG, ekim sonunda New York'un önemli caddelerindeki billboard'lar ve çeşitli yayın organlarında Cindy Crawford'lu reklamlarla boy gösterecek.

Önümüzdeki hafta Los Angeles'ta yapılacak çekimlere deri sektörünü temsilen İnci Deri Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş ve Derimod Yönetim Kurulu Başkanvekili Sedef Orman gidecek. Çekimlerde Crawford'un giyeceği ceket, çanta ve ayakkabı gibi ürünler, Orjin, Matraş, İnci ve Derimod gibi sektörün önde gelen bazı firmaları tarafından sağlandı.

Moda endüstrisine "top model" kavramını oturtan güzel olarak tanınan Cindy Crawford, ABD'de halen klasik ve sürekli bir etkiye sahip olduğu için tercih edildi. Crawford, aynı zamanda saat ve değerli takı markası Omega'nın tanıtımlarında yer alıyor.

DTG, geçen yıl iç piyasa tanıtımlarında Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, İshak Alaton, Cem Boyner, Güler Sabancı, Kenan Doğulu, Burhan Öçal, Hıncal Uluç ve Ayşe Arman gibi ünlü isimlere yer vermişti.

Bir yıllık anlaşma yapıldı

İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği ve DTG Başkanı Lemi Tolunay, kampanyanın "Turkish Leather" (Türk derisi) kavramının Amerikalı tüketicilere imaj açısından yansıtılmasına yardım edeceğini söyledi. Lemi Tolunay, "Kalitemize inanarak başladığımız bu girişimden pozitif bir etki bekliyoruz. İlk geri dönüşleri ise 9-11 Ocak tarihlerinde New York'ta yapılacak Türk Deri Ürünleri Fuarı'nda almaya başlarız" diye konuştu.

Cindy Crawford'un ABD'de hâlâ bilinen ve sevilen bir isim olduğu için tercih edildiğini söyleyen Tolunay, "Cindy'nin ülkede hâlâ klasik ve sürekli bir etkisi bulunuyor. Kendisi ilk tercihimizdi ancak maliyetli olur diye başka alternatifleri de düşünmüştük. Ama düşündüğümüz gibi olmadı ve anlaşmaya varıldı. Bu anlaşmada Deri Tanıtım Grubu Sanat ve Tanıtım Danışmanı Ümit Zaim ve Derimod Başkanvekili Sedef Orman'ın katkıları büyük. Şimdilik bir yıllık bir anlaşma söz konusu. Ancak biz bunu dört yıla çıkarmak istiyoruz" diye konuştu.

Crawford, güvenlik nedeniyle gelmedi

Cindy Crawford ile yapılacak çekimlerin Türkiye'de olmasını arzu ettiklerini ancak modelin güvenlik gerekçesiyle gelmediğini belirten Tolunay, "Çekimlerin Türkiye'de Kız Kulesi, Efes gibi antik yapılar eşliğinde yapılmasından yana büyük heyecan duyuyorduk. Ancak Irak ve Ortadoğu'nun genelindeki karışık durumdan rahatsız olunduğu için bu teklife yanaşılmadı. Crawford'un menajeri, modelin bırakın Türkiye'yi, New York'a bile gelmek istemediğini söyledi. Bu yüzden çekimler, Crawford'un yaşadığı Los Angeles'ta yapılacak" diye konuştu.

Hangi firma ne verdi?

İnci Deri- Ayakkabı ve aksesuarlar

Matraş- Çantalar ve aksesuarlar

Orjin, Derimod, Levinson, Vizon- Deri ceket ve diğer konfeksiyon ürünleri

Tanıtımlara geçen yıl başlandı

DTG, deri giyim denince akla Türkiye'nin gelmesi ve Türk deri üreticisinin iç ve dış pazarlardaki ihracat potansiyelini artırması için kuruldu. Tanıtım kampanyalarının, turistlere, iç ve dış pazara yönelik olarak üç aşamada gerçekleşmesi planlandı. Geçen yılki turistlere yönelik ilk tanıtımda, İstanbul ve Antalya Havalimanları Dış Hatlar'daki panolar, Türk deri ürünleri ile donatıldı. Kış sezonunda ise iç pazara yönelik kampanya için iş, sanat ve medya dünyasından pek çok ünlü isim ücretsiz mankenlik yaptı. Tanıtımın üçüncü ayağını oluşturan dış pazara yönelik çalışmada ise ana hedef pazar seçilen ABD'de reklam kampanyası başlayacak. DTG'nin tanıtım çalışmalarındaki toplam bütçesinin ise 4 milyon dolar olduğu biliniyor.

Sektör 3 milyar dolarlık döviz kazandırıyor

* Sektörde yaklaşık 350 bin kişi istihdam ediliyor.

* 2005'te yaklaşık 1 milyar dolarlık bir ihracat gerçekleştirildi.

* İhracatı ağırlıklı olarak AB ülkeleri ve Rusya'ya yapılıyor.

* Sektörde kayıtdışı rakamlarla 3 milyar dolara yakın döviz girdisi sağlanıyor.

* Dünyada deri ve ayakkabı ticaretinin yıllık hacmi 225 milyar dolar. Türkiye'nin payı ise yüzde 1'in altında.

Hiç yorum yok: