12 Ocak 2008 Cumartesi

Narin, 90 yıllık Karaca'yı koşturacak


Triko üretiminde Türkiye'nin en tanınan markalarından olan 90 yıllık Çift Geyik Karaca, Narin Grup tarafından satın alındıktan sonra atağa kalktı. Çift Geyik Karaca'yı 2005 yılında Tekfen Holding'den satın alan Narin Grup, 2010 yılına kadar hızlı bir büyüme planlıyor. Yurtiçinde mağaza sayısını artırmayı planlayan Narin Grup, yurtdışına da açılma hedefinde.

Narin Grubun 1970'lerde Türkiye'nin ticaret merkezi olan Sultanhamam Yeşildirek'te kurulduğunu dile getiren Cüneyt Güneş, 2005 yılına kadar Debilazio markasıyla devam ettiklerini daha sonra yabancı markaların Türkiye'ye gelmesi ile birlikte yeni marka arayışı içine girdiklerini anlattı. 'Yabancı mı yoksa yerli marka mı alalım' diye düşünürken akıllarına Çift Geyik Karaca'nın geldiğini söyleyen Güneş, "90 yıllık, uyuyan bir marka vardı: Karaca. 'Bunu alalım, bununla Türkiye'ye açılalım' dedik. Kendi markalarımız da vardı ama onları ön plana çıkarmak için belli bir süre lazımdı. Oturmuş bir markayı alırsak daha kısa sürede yol alırız diye düşündük. Bunu da başardık" diye konuştu.

Karaca'yı 2005 yılında aldıklarında sadece bir mağazaları olduğunu ifade eden Güneş, şu anda mağaza sayısının 5'e ulaştığını belirtti. 5 mağazanın 4'ünün kendilerine ait olduğunu vurgulayan Güneş, "İstanbul ve Trabzon'da birer franchise şubesi var" dedi. Önümüzdeki yıl İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa gibi büyük şehirlerde yeni açılan alışveriş merkezlerinde 6 tane daha mağaza açmayı planladıklarını söyleyen Güneş, "2010 yılında 34 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. İstanbul'daki bütün mağazalar kendimize ait olacak. Prestij mağaza için Nişantaşı ve Bağdat Caddesi'nde yer arayışlarımız sürüyor. Ankara, İzmir gibi büyük şehirlerde de birer tane kendimiz açacağız, geri kalanı franchise vereceğiz" şeklinde konuştu.

Franchise konusunda kendilerine aralarında Gaziantep, Erzurum, Kayseri, Adana, Adapazarı İzmit'in de bulunduğu Anadolu'nun pek çok ilinden teklifler geldiğini söyleyen Güneş, "Mağazanın çok iyi bir lokasyonda olmasını istiyoruz. Bir mağaza açacak kişinin sektörden gelmesi bizim için önemli. Parası olup işi bilmeyenlere vermiyoruz. Ayrıca istediğimiz teminatları karşılayacak maddi gücü olmalı" dedi.

Uyuyan dev, Rusya ve Avrupa yolcusu

1980'li yıllarda Türkiye genelinde 70'i aşkın mağazaya ulaşan ve en parlak günlerini yaşayan Çift Geyik Karaca'nın o dönemde orta yaş ve üzeri tüketicilere hitap ettiğini belirten Güneş, kendilerinin markayı satın aldıktan sonra gençlere hitap etmeye başladıklarını söyledi. Güneş, "Biz markayı satın aldıktan sonra ilk çıkışımızda hedef kitlemizi 35 yaş ve üstü olarak belirlemiştik. Onda da başarılı olduk. Ama bize gençlerden de büyük talep geldi. Özellikle spor kıyafetlerde. Bizde 2007 yılı için 25 yaş ve üstüne hitap etmeyi düşündük. Daha önce Karaca'nın yer almadığı bir takım ürün grupları vardı. Şimdi yeni yapılanma ile o ürün gruplarında da ürünlerimiz var. Etek pantolon, ceket gibi. Ayrıca konsept mağazacılık yapmaya başladık. Mesela erkekte triko var, gömlek var, tek ceket, kemer, cüzdan. İlk çıkışı triko ile yaptık sonra ürün çeşidimizi artırdık. Bütün bunlar tüketicilerden çok iyi reaksiyonlar almamızı sağladı. Bu kadar ilgi göreceğini tahmin etmiyorduk. İnsanlar arayıp teşekkür ettiler, bu markayı tekrar tüketicisi ile buluşturdunuz diye" dedi.

Cüneyt Güneş, Karaca'nın gördüğü ilginin cirolarına da çok olumlu yansıdığını ifade ederek, "Tahminlerimizin üzerindeyiz. Karaca'da 2006 yılını 10 milyon dolar ciro ile kapatacağız. 2008'de bu rakamın 20 milyon dolara çıkmasını hedefliyoruz" dedi. 2007'den sonra Karaca markası ile ihracat da yapacaklarının kaydeden Güneş, "Ayrıca yurtiçindeki mağazalaşma yapılanmamızı belirli bir seviyeye getirdikten sonra önce Rusya ve Türk cumhuriyetleri sonra da Avrupa'da mağazalaşacağız" diye konuştu.

Hiç yorum yok: