9 Ocak 2008 Çarşamba

İnsanları giydirdik sıra evlerde

Erkek giyim markası Sarar, ev tekstilinde de iddialı. Sarev markası ile şimdilik sadece ev tekstili işine giren Sarar, birkaç yıl içinde Sararhome ismiyle mobilya, ev tekstili, mutfak banyo takımlarının da olduğu konsept marka oluşturacak.

Beş kıtada ürünleri satılan Türk erkek giyim markası Sarar, aynı başarıyı ev tekstili sektöründe de elde etmek için kolları sıvadı. Altı ay önce kurulan ev tekstili markası Sarev ile “Evleri giydirmek” üzere yola çıkan Sarar, birkaç yıl içinde Sararhome adı altında mobilyadan mutfağa, banyodan bahçe gruplarına kadar ev tekstilinin her alanında faaliyet gösteren bir konsept marka oluşturmayı hedefliyor.

Eskişehir’deki ilk Sarev mağazasının açılışı için önceki gün düzenlenen basın toplantısında konuşan Sarar Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Cemalettin Sarar, hazırgiyimde pekçok dünya markasının ev tekstili ürünlerini sattığı “home” mağazalarının olduğunu, kendilerinin de aynı sistemi uygulayacaklarını ifade etti. Bu hedefe ulaşmak için özelleştirme yoluyla on yıl önce 10 milyon dolara satın aldıkları Sümerbank Basma Fabrikası’nı, 30 milyon dolarlık ek yatırımla Sarev ev tekstili fabrikasına dönüştürdüklerini söyleyen Sarar, “Sarar nasıl hazırgiyimde dünya markası olduysa, ev tekstilinde de dünya markası olacak. Made in Turkey’i giyimden sonra ev tekstilinde de yayacak. Tanıtım filmimizde de Sarar’dan giyinen bir çiftimizi, kıyafetleriyle yatağa sokuyoruz. Yani önce sizi giydirdik, şimdi de evinizi giydireceğiz mesajını veriyoruz” diye konuştu.

Cemalettin Sarar, nevresim, yatak ve havlu takımlarının yer aldığı Sarev markalı ürünlerin Eskişehir'de bir mağaza ve Türkiye genelindeki 550 satış noktasında piyasaya sunulduğunu söyledi. Sarev için bu yıl 20 mağaza açacaklarını söyleyen Sarar, "Grup olarak bu yıl 200 milyon dolar ciro hedefliyoruz. Bunun yüzde 30'u ihracat olacak. Gönül ister ki yüzde 70'i olsun. Sarev markası ile de ilk yıl ihracat hedefimiz 15 milyon dolar olacak" diye konuştu.

Cemalettin Sarar, Eskişehir ve Bilecik Bozöyük’te otel ve alışveriş merkezleri yatırımı yapacaklarını da söyledi. Eskişehir il merkezinde aldıkları otogarı, 40 milyon dolar yatırımla 180 yatak kapasiteli Termal Otel ve alışveriş merkezine dönüştüreceklerini ifade eden Sarar, Bozöyük’te ise 30 milyon dolar yatırımla 2008’te açılacak bir alışveriş merkezi kompleksi yapacaklarını söyledi. Sarar, Bozöyük’te merkezin Osmanlı-Selçuklu mimarisinden esinlenerek yapılacağını da söyledi.

Çin’de ilk mağaza bu yıl

Cemalettin Sarar, Çin’in en çok yatırımcı çeken bölgelerinden Şangay’da bir süre önce bir ofis kurduklarını, ilk Sarar giyim mağazasını da bu yıl aynı şehirde açacaklarını söyledi. Sarar, şu anda düşünmemekle birlikte uzun vadede Çin’de de bir üretim tesisi açabileceklerini ifade etti. Çin’de 300 milyon kişinin zengin statüsünü girdiğini ifade eden Sarar, “Çin’de herkes fakir değil. 300 milyon kişi villada yaşıyor. Biz de hem Sarar, hem de ev tekstili ürünlerimizle onlara da satış yapacağız” dedi.

Sarev için bir dönem Vakko ev tekstili ürünlerini tasarlayan tasarımcı Cenk Mommarje ile anlaşan Sarar, 70 farklı desenden oluşan koleksiyonlarında ilk kez pazen kumaştan yapılan bir nevresim takımına da yer verdi. Sarar, sekiz bölgede kurduğu perakende satış ağıyla yurtiçine pazarlamayı kendisi yapıyor. Sarev ürünleriyle ilk iki yılda 500 bin eve girilmesi planlanıyor.

Sarev ile ev tekstilinde bin 500 kişiye istihdam sağlayan Sarar, zeminini hazırladığı Sararhome markası için de ortalama 3 bin metrekarelik mağazalar açmayı planlıyor. Toplamda 4 bin 900 kişiye istihdam sağlayan Sarar Giyim’in bu yılki ciro hedefi 200 milyon dolar civarında bulunuyor.

Satıcı’nın elini öpmek lazım

Cemalettin Sarar, Mısır’da ortağı olduğu Türk Serbest Bölgesi için yerli yatırımcı davet etmesi üzerine eleştiri yağmuruna tutulan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Oğuz Satıcı’ya destek çıktı. “Satıcı’nın elinin öpülmesi lazım” diyen Sarar, şöyle konuştu: “Türk müteşebbis Mısır’da ya da dünyanın herhangi bir yerinde mağaza açabilir ya da yer satın alabilir. Kıskanç olmamak lazım. Şimdi ben de ev tekstiline girdim. İsterim ki beş değil, 10 marka olsun. Mühim olan hep beraber Türkiye’nin adını duyurmak. Satıcı da bunu yapıyor.Türkiye’nin adını dünyaya duyuruyor.”

Hiç yorum yok: