7 Ocak 2008 Pazartesi

'Body'yi kutuya koyduk 140 noktaya ulaştık


Türkiye'de hazır giyim pazarının doyduğunu düşünen Şinasi Aydemir, kadın bodylerini M-Body konseptinde kutulara koyup, 0.60 metrekare standlarda satarak 8 ayda 140 noktaya ulaşınca yabancıların da dikkatini çekti.

Patronuna sunduğu, kutuda body (üst giyim) satma konsepti "M-Body" üç yıl önce rafa kalkınca Şinasi Aydemir projeyi hayata geçirmek için 8 ay önce kolları sıvadı. Basic body (Temel üst giyim) alanında yarattığı marka 0.60 metrekare standlarıyla başarı yakalayınca Almanya, İngiltere, Rusya, Ukrayna, İtalya ve Kanadalı pek çok şirketin dikkatini de çekti. Türkiye’de doymuş hazır giyim alanında farklı bir marka yaratmak, yurtiçinde ve yurtdışında kabul görecek bir proje geliştirmek istediğini anlatan Şinasi Aydemir, "Marks & Spencer, Fila, Adidas, Benetton, Next gibi büyük uluslararası markalara hem kumaş hem konfeksiyon üreten Tunç Grup’ta 10 yıldır profösyonel yönetici olarak çalışıyordum. Şirketin inanılmaz bir know-how ve bilgi birikimi vardı. M-Body markası üzerinde çalıştık ama şirket 3 yıl önce projeyi rafa kaldırınca ben tek başıma bu işi gerçekleştirmeye karar verdim" dedi.

’BODY’DE ADRES OLACAĞIZ: Aydemir, farklılaşmak adına ürünleri kutulara koymaya karar verdiklerini ve tüketicinin fikri çok beğendiğini söyledi. Ayrıca kutulara uygun 0.60 metrekarelik stand tasarlayan Aydemir, yatay şekilde kutuların yerleştirilmesiyle 260 adet ürünü küçük bir alana sığdırmayı da başarmış. "Bu kadar ürün askıda 2 metrekarelik bir alan gerektirirdi" diyen Aydemir, şu ana kadar 2 mağaza ve 140 satış noktasına ulaştıklarını anlattı. Aydemir "5-10 yıl içinde Türkiye’de basic body almak isteyen kadınların aklına gelen ilk marka olmak istiyoruz. Kaliteli, farklı body arzulayan herkesin talebine karşılık vereceğiz" diyerek hedeflerini açıkladı.

HEDEFİ ERKEN TUTTURDUK: 10-15 metrekarelik mağazalarda ve alışveriş merkezleri ile çok katlı mağazalarda kiosklarda satış yaptıklarını belirten Aydemir, şöyle konuştu: "Şu anda 140 satış noktasını aştık. Artvin’den İskenderun’a, Muğla’dan Edirne’ye Türkiye’ye yayıldık. 8 ayda 120 bin adet sattık. Bu aslında bizim iki yıllık hedefimizdi. Yıl sonuna kadar 10 mağaza açacağız. 2007 hedefimiz 4 milyon dolar ciro. 5 yıl sonda Türkiye’de 10 milyon dolar ciro hedefliyoruz. İlk hedefimiz bu konsepti Türkiye’de oturtmak. Ardından kendi mağazalarımızı açmak. Ürün çeşidini de ciddi anlamda artıracağız. 34’den 48’e her bedenden kadına uygun ürünlerimiz var. Fiyatlarımız da 13-18 YTL arasında değişiyor."

Erkek ürünlerine girmeyi düşünmeyiz
SADECE kadınlara yönelik ürünleri olduğunun altını çizen Şinasi Aydemir, "Asla erkek ürünlerine girmeyeceğiz ama ileride çorap, iç çamaşırı, atkı ve bere de kutuya girecek" dedi. 2007 kış sezonuna çocuk koleksiyonunu yetiştirmek istediklerini vurgulayan Aydemir, çocuklar için organik, anti-bakteriyel, hijyenik kumaşlara ağırlık vereceklerini, yine temel anlayışından uzaklaşmayacaklarını anlattı.

Almanya, İngiltere ve Rusya ile görüşüyoruz
M-BODY konseptinin henüz planlamadıkları halde yurtdışından da ilgi gördüğünü anlatan Şinasi Aydemir, şunları söyledi: "Almanya, İngiltere, Rusya ve Ukrayna ile görüşmelerimiz var. Talep oralardan geldi. 5 yıl içerisinde bu pazarlarda olabildiğince yer almak istiyoruz. Bu ülkelerin her biri çok büyük pazar. Üretim gücümüz var ama oralarda doğru ortaklar bulursak çabuvak başlayabiliriz. IF Fuarı’na katıldığımızda Kanadalılar’dan da ilgi gördük. Standların buradan gönderilmesi ya da orada üretilmesi gerekiyordu. Sıkıntı oldu. Yapamadık. Henüz çok yeniyiz. Önce rüştümüzü ispatlayacağız. Daha sonra yurtdışında atılıma geçebiliriz. İtalya, Ürdün ve Ortadoğu’dan da ciddi bir ilgiyle karşılaştık."

Hiç yorum yok: