9 Ocak 2008 Çarşamba

Hazır giyimcilerden tasarım atağı


İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Abant’ta hazırgiyim ve tekstil sektöründen 50 temsilcinin katılımıyla gerçekleşen Arama Konferansının sonuçları hakkında bilgi verirken, "yeni nesil rekabet"i tasarlamak için yola çıktıklarını, bu çerçevede 10 farklı modelin uygulamaya konulacağını söyledi.

İHKİB ile Arama Katılımlı Yönetim Danışmanlığı Şirketi tarafından 18-20 Ekim'de Abant’ta düzenlenen ve Türkiye’de hazırgiyim ve tekstil sektöründe "elini taşın altına koyan" 50 sektör temsilcisinin katılımıyla gerçekleşen Arama Konferansı’na katılan sektör temsilcileri “ortak akıl”da buluştu. Abant’taki toplantının ardından değerlendirme toplantısı yapan İHKİB Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Arama Katılımlı Yönetim Danışmanlığı Yöneticisi Doç. Dr. Oğuz Babüroğlu ve İHKİB üyeleri, sektörü dünya rekabetinde daha ileriye taşıyacak yeni nesil rekabet oyunlarını içeren projeyi anlattı.

Arama Katılımlı Yönetim Danışmanlığı ile İHKİB'in ortak yürüttüğü ve Nisan 2007 tarihinde başlatılan proje kapsamında, Türkiye tekstil ve konfeksiyon sektörünün dünya pazarlarında rekabet gücünü artırmaya yönelik bir strateji oluşturulması amaçlanıyor. Bir yıl sürecek olan proje kapsamında çeşitli gruplara yönelik toplantılar, anket çalışmaları ve konferansların yanı sıra proje hem akademik, hem de uygulama alanında yürütülecek.

Arama Konferansı ile ilgili bilgi veren Süleyman Orakçıoğlu, konferansta hazırgiyim ve tekstil sektörünün geleceği, stratejileri ve gerekli eylem planlarını tasarlamak üzere bir “ortak akıl” yaratmayı amaçladıklarını ve konferansın proje tamamlandığında ortaya çıkacak sonuçla sektöre çok büyük bir değer sağlayacağını söyledi. Sektör olarak toplam ihracatlarının yüzde 80’ini Avrupa Birliği ülkelerine yaptıklarını kaydeden Orakçıoğlu, Türkiye’nin hazırgiyimde AB ülkelerinin en fazla ithalat yaptığı 2. ülke olduğunu, miktar bazında yüzde 12, değer bazında ise yüzde 15 paya sahip olduklarını ve AB ortalama birim ürün ithalat fiyatından yüzde 25 daha fazla ürün sattıklarını vurguladı. Bu yılın ilk 6 ayında AB ülkelerine yapılan ihracatta miktar bazında yüzde 3, değer bazında ise yüzde 50 artış olduğuna dikkat çeken Orakçıoğlu, bu zaman zarfında Euro’nun yüzde 9 değer kaybetmesine rağmen, sektörün ihracatını katma değerini arttırarak sürdürdüğünü söyledi.

Sektör adına çok önemli bir çalışma yaptıklarını kaydeden Orakçıoğlu, amaçlarının sektörün yeni nesil rekabet gücünü ortaya çıkarmak ve bunun için akıl gücünün kullanılmasını sağlamak olduğunu kaydetti. Orakçıoğlu, “Hedefimiz hazır aklı, ortak akılla buluşturup yeni akla ulaşmak” dedi.

Projenin 6 ay sonra tamamlanacağını ifade eden Orakçıoğlu, “Bu Konferans’da bugün Türkiye’de hazırgiyim ve tekstil sektöründe elini taşın altına koyanlar bir araya gelerek, yakın gelecekte dünya pazarlarında şekillenen yeni ortamda sektörün rekabet gücünü korumak, yeni nesil rekabet gücünü tasarlamak üzere bir beyin fırtınası oluşturmuşlardır” dedi.

Özgün markalar oluşacak

Projeyi yürüten Arama Katılımlı Yönetim Danışmanlığı Yöneticisi Doç. Dr. Oğuz Babüroğlu ise projenin amaçlarının hazır aklı gündeme getirmek, sektörü uzun dönemli geliştirmek için bugünkü gücünü koruyarak yeni nesil rekabet oyunlarını tasarlamak olduğunu söyledi. “Biz İTKİB nezdinde ortak akıl arıyoruz. Hazır giyim ve tekstil sektöründe belirleyici olacak yeni akıl arıyoruz. Bunu ortak akıla dönüştürmek için” diyen Babüroğlu, sektörün ortak bir şekilde hareket etmesini sağlayarak önümüzdeki 10-20 yıllık süreçte Avrupa Birliği nezdinde hakimiyetimizi koruyup dünyanın diğer ülkelerinde de aynı başarıyı sağlamak istediklerini söyledi.

Önümüzdeki yıllarda Türkiye’den birkaç özgün markanın çıkacağını umut ettiğini aktaran Babüroğlu, sektörün belirli düzeye geldiğini ve bundan sonra kazanılacak mesafede farklı bir noktaya gitmenin gerektiğini vurguladı. Modelde uygulamaya konulacak farklı projelerle firmaların var olan konumunu daha ileriye taşımak ve birbirlerinin birikimlerinden yararlanarak, tasarımdan malzemeye, lojistikten inovasyona, üretimden marka yaratmaya kadar yenilikler yer alıyor.

Hiç yorum yok: