Kumaş pazarında büyüyecek olan Aksu İplik'in öncelikli hedefi, üretimi azalan İtalya'da etkin hale gelebilmek. Şirket ayrıca, her yıl ciroyu 10 milyon dolar artırarak büyümeyi planlıyor.
Yaklaşık iki yıl önce katma değeri daha yüksek olduğu için iplik üretimini sabit tutup kumaş üretimine ağırlık vermeye başlayan Aksu İplik, İtalya'yı kendisine hedef pazar seçti. İtalya'da üretim maliyetlerinin yüksekliğinden dolayı kumaş sektöründe ciddi bir küçülme yaşandığını belirten Aksu İplik Genel Müdürü Murat Kılıç, "Bu durum, bizim için büyük bir avantaj oldu. İtalya, önemli hedef pazarlarımızdan biri haline gelecek" diye konuştu.
Yaptıkları yatırımlar sonucu Aksu'nun kumaş üretim kapasitesini 6 milyon metreye yükselttiklerini belirten Kılıç, 2006 sonunda kumaş satışlarının bir önceki yıla göre yüzde 20 artacağını söyledi.
İç piyasa potansiyeli yüksek
Türkiye'nin her yıl toplam üretimi kadar kumaş ithalatı yaptığını belirten Kılıç, "İç piyasaya ağırlıklı olarak Çin malı, ucuz kumaşlar giriyor. Fakat bu durum bizi rahatsız etmiyor. Çünkü iç piyasa, koyduğumuz satış hedeflerinin de üstünde bir potansiyele sahip" dedi. Kılıç ayrıca Türk kumaş sektörünün İtalyanların korkulu rüyası haline gelecek üreticilere sahip olduğunu söyledi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder