9 Ocak 2008 Çarşamba

Giyime seçim dopingi


Genel seçim nedeniyle, büyükşehirlerde yaşayan insanların tatil programlarını ertelemeleri ve mağazalarda yüzde 50’ye varan indirimler, giyim sektörünün canlanmasını sağladı.

Türkiye’de seçim öncesinde ‘bekle-gör’ yaklaşımı nedeniyle birçok sektörde yavaşlama gözlenirken, giyim sektöründe seçim hareketliliği yaşanıyor. Büyükşehirlerde yaşayan insanların tatil programlarını ertelemeleri ve yüzde 50’ye varan indirimler, giyim sektörünün canlanmasını sağladı. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Yönetim Kurulu Üyesi ve YKM Başkanı Yardımcısı Saruhan Tan, giyim sektöründe indirimlerle birlikte bir hareket olduğuna dikkat çekerek, kendilerinde de satışlardan memnun olduklarını anlattı. Geçen yıla oranla YKM’de yüzde 10’a yakın bir büyüme kaydettiklerini belirten Saruhan Tan, “Geçen ay satışlarda reel bazda yüzde 7-8’lik bir artış kaydettik. Bu hareket, sadece bizde değil, d i - ğer firmalarda da var” dedi. İndirimlerin yanı sıra yaklaşan seçimlerin de piyasaya olumlu etki yaptığını açıklayan Tan, şunları söyledi:

CANLILIK HAFTASI
“Kış aylarında hafta sonunda satışlar, hafta içine oranla iki kat artar. Yazın ise hafta sonları bile durgun geçer. Ancak bu yıl, böyle olmadı. Özellikle hafta sonları çok hareketli. Çünkü, insanların bir kısmı seçim nedeniyle tatile gitmedi. Fiyatlar uygun, alışverişe çıkılıyor. Şehir dışında olanlar da oy kullanmak için dönüş yapıyor. Bu hafta satışlarda artma bekliyoruz. Yani, temmuzda hareketlilik olacak.”

FİYATLAR DEĞİŞMEDİ
Saruhan Tan, giyim sektöründe fiyatların geçen yıla göre aynı seviyede gittiğine işaret ederek, bunu sektörde yaşanan rekabete bağladı. Tan, “Hergün yeni alışveriş merkezleri ve mağazalar açılıyor. Ancak talepte bu oranda bir artış olmuyor. Ürün fiyatları, sezon fiyatlarına göre yarı yarı düşmüş durumda. Sektörde enflasyonu yükseltmek yerine, tüketimi teşvik eden bir durum söz konusu. Tekstilde fiyatlar geçen yıla göre aynı. Ayakkabı da ise fiyatlar geçen yılın gerisinde” diye konuştu.

İNDİRİMLER HAREKET GETİRDİ
Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Ali Murad Kızıltaş, bir süredir durgun geçen satışların indirimlerle birlikte bir miktar hareketlendiğini söyledi. Ayakkabı mağazalarının yüzde 30-40 aralığında bir indirim uyguladığını anlatan Kızıltaş, “Bizde maliyetler çok yüksek. Yüzde 50’lik bir indirim ayakkabıcılara ciddi zarar getirir. Şu anda da firmalar kâr etmiyor, adetsel bazda satışlar arttı ama kâr majları çok düştü” dedi.

SICAKLAR SEKTÖRE YARADI
Bu yıl havaların erken ısınmasıyla birlikte, firmaların da yaz sezonuna erken girdiklerine dikkat çeken Kızıltaş, şöyle devam etti: “Mayıs ve haziran ayları satışlar iyi gitti. Temmuz başında satışlarda durgunluk söz konusu oldu. Mağazalar durgunluğu indirimli fiyatlarla aşmaya çalışıyor. Seçim sonrasında ise her şey normal giderse, perakande de işlerin daha iyi olmasını bekliyoruz.” Kızıltaş, ayakkabıcıların geçen yılın fiyatlarıyla satış yaptığını belirterek, bunu piyasaya sürekli yeni oyuncuların girmesine ve artan rekabete bağladı.

Hiç yorum yok: