9 Ocak 2008 Çarşamba

Giyim sektörü, korsanı marka ile yendi


Giyim sektöründe son 5 yıl içinde gerçekleştirilen düzenlemelerle, korsan üretimle mücadelede yüzde 80'e yakın başarı sağlandığı bildirildi. Adana Giyim Markaları Derneği (AGİMAD) Başkanı Hasan Ayyıldız, yaptığı açıklamada, giyim sektöründe önemli bir üretim miktarına sahip Türkiye'nin, son yıllarda yaptığı hukuki düzenlemelerle, ''korsan üretim merkezi'' kimliğinden hızla kurtulduğunu söyledi. Türk giyim sektörünün son 10 yılda markalaşma yolunda önemli mesafe katettiğini belirten Ayyıldız, ''Türkiye, markalarıyla söz sahibi olurken, üretiminden korkulan Uzakdoğu Asya ülkeleri, önemli korsan üretim merkezi haline geldi'' dedi. Korsan üretimdeki başarıda, Türk firmalarının markalaşmasının yanında, yapılan yasal düzenlemelerin de etkili olduğunu bildiren Ayyıldız, şöyle konuştu: ''5-10 yıl öncesine kadar, Türkiye'nin her yerinde, modada söz sahibi markaların kaçak üretimlerine rastlanabiliyordu. Ancak, bununla mücadelede yüzde 80 civarında bir başarı sağlandı. Artık, sadece önemli birkaç turizm merkezinde turistlere yönelik cüzzi imitasyon üretimler yapılıyor. Burada da talep, genellikle turistlerden geliyor. Genellikle Suriye, İran ve Rusya'dan gelen turistler bu tür ürünlere ilgi gösteriyor.'' İmitasyon olarak üretilen ürünlerin genellikle spor giyimden oluştuğunu ifade eden Ayyıldız, turistlerin en çok şapka, eşofman, şort gibi ürünleri tercih ettiğini söyledi. -''ADİDAS YERİNE, ADDİDAS''- Ayyıldız, yapılan yasal düzenlemelerle, korsan üretimlere 3 aydan başlayıp, üretim miktarına göre 3 yıla kadar hapis cezası uygulandığını anımsatarak, bunun da korsan üretim yapanların, markaları bire bir taklit etmelerini önlediğini kaydetti. Vatandaşların, gelir seviyelerine bağlı olarak marka tercihlerinin de arttığını ifade eden Ayyıldız, ''Bu tarz firmalar cezası ağır olduğu için kolay üretim yapamıyor. Örneğin, Adidas yerine Addidas yazıyor. Vatandaşlarımız da farkı bildikleri için bu ürünlere rağbet etmiyor'' dedi.

Hiç yorum yok: