8 Ocak 2008 Salı

Egeli 3 firmaya Turquality desteği


Dış Ticaret Müsteşarlığı (DTM), Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve İhracatçı Birlikleri’nin yürüttüğü Turquality destek programına, Ege Bölgesi’nden 3 marka alındı.

Ege’den tekstil ve hazırgiyim sektöründe Sun Holding’in markası Jimmy Key, Yaşar Holding’in markası Pınar, Zorlu Holding’in amiral gemisi Vestel DE destek programına girdi.

3 firmanın programa alınmasıyla ilgili olarak Ege İhracatçı Birlikleri’nde (EİB)dün bir basın toplantısı yapıldı. Toplantıda konuşan EİB Başkanlar Kurulu Başkanı Mustafa Türkmenoğlu, söz konusu firmaların istihdam ve ihracat faaliyetleriyle Türkiye ekonomisine önemli döviz girdisi sağladığını belitti. Ağırlaşan rekabet koşulları ve değişen tüketim kalıplarının güçlü markalar yaratmaya zorladığına dikkat çeken Türkmenoğlu, girişimcilere destek olundukça Türkiye’nin uluslararası markalarının artacağını vurguladı.

Türkmenoğlu, Turquality kullanımında iki amaçın ön plana çıktığını kaydederek "Birisi, markalaşma potansiyeli bulunan ve farklı sektörlerde üretilen ürünlerimizin yurtdışı hedef pazarlarda tanıtım ve tutundurulması için bir dizi faaliyetin gerçekleştirilmesidir. Diğeri ise ülkemizin rekabet avantajını elinde bulundurduğu markalaşma potansiyeli olan ürün gruplarının üretiminden pazarlamasına, satışından satış sonrası hizmetlere kadar bütün süreçleri kapsayan bir akreditasyon sistemi haline getirilebilmesidir" dedi.

'Fırsatı değerlendireceğiz'

Jimmy Key Yönetim Kurulu Başkanı Günseli Ünlütürk ise Jimmy Key’in tohumlarının 1998’de atıldığını ve çoğunlukla yurtiçinde satıldığını, hedef pazarlarını ise Türkiye’nin yakın coğrafyasından seçeceklerini anlattı.

Ünlütürk, teşvik desteğiyle mağaza sayılarını artıracaklarını da söyledi.

Yaşar Holding Gıda Grubu Başkan Yardımcısı Ali Sözen de markalarını uluslararası anlamda bilinir kılmak ve ürün portföyünü genişletmek istediklerini belirterek Turquality'nin de bu hedef için çok önemli bir destek projesi olduğunu söyledi. Sözen, "Markalarımızı geliştirme adına bu fırsatı değerlendirmek istiyoruz" dedi.

Vestel Genel Müdür Yardımcısı Akın Birsen ise Vestel’in 2006 yılını 2.2 milyar euro üzerinde ihracatla kapatmayı hedeflediğini anlatarak Rusya’da kurdukları fabrika ile dünyadaki tanınırlıklarını artırdıklarını belirtti.

Birsen, "Sizin markalarımıza sağlayacağınız katkının yanında, biz de Turquality imajını dünyada önemli bir yere getireceğiz" diye konuştu.

Hiç yorum yok: