8 Ocak 2008 Salı

Ebadi: Giyim şahsi tercihtir


Türk hazırgiyim sektörünün dünyaya adını duyuran markası Mavi Jeans'in CEO'su Ersin Akarlılar, 15 yıllık serüvenin sonunda jean alanında dünya ligine girdiklerini, bundan sonraki amaçlarının 150 milyon dolar olan yıllık ciroyu 5 yılda ikiye katlamak olduğunu söyledi. Akarlılar, "Mavi artık ciddi rakip olarak gördüğü Diesel, Guess, Miss Sixty ve biraz daha büyük çapta bakacak olursak Tommy Hilfiger, Calvin Klein gibi markaların ligine girmiş durumda. Bundan sonra ligde sürekli ve iyi bir oyuncu olmak gerekiyor" diye konuştu.

Mavi Jeans, 15. yıldönümünü önceki akşam Rahmi Koç Müzesi'nde verdiği parti ile kutladı. Mavi'nin gecesine markanın bağlı bulunduğu Erak Giyim A.Ş.'nin Yönetim Kurulu Başkanı Sait Akarlılar, New York'ta yaşayan çocukları Ersin ve Elif Akarlılar'ın yanı sıra iş ve sanat dünyasından da çok sayıda isim katıldı. Mavi, dünya moda endüstrisinde trend haline gelen tasarımcı-marka dayanışmasının bir örneğini de sergileyerek ilkbahar-yaz kreasyonlarının bir bölümü için Londra'da yaşayan Türk tasarımcı Rifat Özbek'le anlaştı.

Ersin Akarlılar, ilk etapta hazırgiyim sektörünün en büyük pazarları Amerika kıtası ve Avrupa Birliği'ni (AB) seçmelerinin akıllıca bir tercih olduğunu belirtti. Akarlılar, "Çünkü dünya jean satışının yüzde 75'i Kuzey Amerika ve AB'de yapılıyor. Bu tercihi güçlü olmak ve işi öğrenmek için yaptık. Bu sayede geçen süre zarfında belli bir bilinirliğe ve ciroya ulaştık. Bu iki pazara Türkiye'yi ve Japonya ile Kore'yi de eklersek artık bir dünya markası olduğumuzu söyleyebiliriz" dedi.

New York çevresinde mağazalar çoğalacak

ABD'nin hazırgiyimde dipsiz bir kuyu olduğunu, bu yüzden stratejilerin iyi belirlenmesi gerektiğini vurgulayan Akarlılar, pazar ve geldikleri nokta konusunda ise şunları söyledi: "ABD 240 milyar dolarlık bir hazırgiyim hacmine sahip. Jean pazarının payı ise 15 milyar dolar. Bunun yüzde 85'ini ise 60 dolar ve altındaki ürünler teşkil ediyor. Biz ise bunun üstündeki pazar için yarışıyoruz. Mavi şu anda ABD'de dağıtım kanalları ve tüketici açısından çok saygın bir konuma erişti. Ve rakiplerine bakılacak olursa, ABD'de daha da büyüme imkânı olan bir şirketiz."

Bayilerle birlikte yurtiçinde 100 civarında mağazaları olduğunu, yarıdan fazlasını ise kendilerinin işlettiğini söyleyen Akarlılar, her yıl 15-20 mağaza daha açmak istediklerini belirtti. Şu an ABD ve Kanada'da toplam üç mağazaları bulunduğunu, gelecek yıldan itibaren New York ve çevresinde birkaç tane daha mağaza açarak asıl gelişmeyi başlatmak istediklerini ifade eden Akarlılar, "Bunun için doğru perakende noktası arayışındayız" dedi.

Büyük maraton gücüne henüz erişebildik

Mavi Jeans'i yaratan Erak Giyim'in Yönetim Kurulu Başkanı Sait Akarlılar Mavi'nin gelecek vizyonunu şöyle çizdi: "Mavi, daha 15 yaşında bir genç. Büyük maratona katılma gücüne henüz erişti. Örtünmek isteyenlerin değil, modayı, yeniliği takip eden bir kitlenin markasıyız. Trend, vizyon ve yenilikçilik alanında jean sektörünün istek duyduğu nokta neresiyse oraya doğru koşacağız. Bu alanda öncü olacağız.

Hiç yorum yok: