7 Ocak 2008 Pazartesi

Damat işi büyüttü, sırada çikolata ve mobilya var


Hazır giyimin önde gelen isimlerinden Orka Group, Damat, Tween ve ADV markalarıyla faaliyet alanını genişletiyor. Grup, ev tekstilinin yanı sıra mobilya, kırtasiye ve çikolata gibi alanlarda da ürünler çıkarmaya hazırlanıyor.

Orka Group Genel Koordinatörü Osman Arar, her üç markada Ramazan'dan sonra ev tekstili ürünlerini piyasaya çıkaracaklarını söyledi. Kesinlikle ev tekstili markası olma yolunda bir iddiaları olmadığını ifade eden Arar, "Ürünlerimizin sadece bu çizginin boşluğunu dolduracağını, markamızın tamamlayıcısı olacağını düşünüyoruz. Üç markamızın kendi çizgisiyle uzantısını göreceğiniz ürün grupları çıkacak. Hem bizim satış noktalarımızda hem de ev tekstili mağazalarında satılacak. İlk sezonda 100 noktadan fazla yerde bulunmayacak." dedi.

2008 yılında Londra'da iki mağaza açmayı planlayan grup, İngiltere'nin ardından diğer Avrupa ülkelerine de açılmayı planlıyor. Osman Arar, Ortadoğu, Körfez ülkeleri, Kuzey Afrika, Rusya, Doğu Avrupa, İran ve Türk cumhuriyetleri ile Batı'daki ülkelerin başkentlerinde mağazalar açarak bu bölgelerde en yaygın, en tanınan dünya markası olmayı hedeflediklerini kaydetti. Geçen haziran ve temmuz aylarında Kahire, Amman ve Kiev'de 250'şer metrekarelik mağazalar açtıklarını belirten Arar, gelecek yıl da Dubai, Kuveyt ve Katar'da 7-8 mağaza açmayı planladıklarını söyledi. Grup, şu anda 15 civarında mağazanın bulunduğu Körfez bölgesinde bu sayıyı 30'a çıkarmayı planlıyor. Genel Koordinatör Arar, Batı pazarlarında mutlaka var olmak istediklerini dile getirerek şu bilgileri verdi: "Bu pazarlarda giriş markamızı Tween olarak belirledik. Ortaçağ'da kaleleri fethetmek için koç başları kullanılırdı. Biz de Tween'i kapıyı açmak için koç başı olarak nitelendiriyoruz. Bu ülkeler için üs olarak Londra'yı seçtik. 2008 Ocak ya da Şubat ayında 400 metrekarelik Tween mağazasını açacağız. 2008'in sonbaharında bir mağazamız daha olacak. Orada yüzde 100 bize bağlı kendi şirketimizi kurduk, yapımızı tamamladık. Önümüzdeki 3-4 ay içinde çok önemli bir lokasyonda hem mağaza hem de bütün bu ülkeyi, adaları kavrayacak profesyonel satış ağını oluşturmak üzereyiz. Londra'da çok önemli mağazalarda Tween ürünlerini önümüzdeki kış mevsiminden itibaren de ayrıca corner şeklinde görebileceğiz."

Gelecek yıl kış aylarında Japonya'nın başkenti Tokyo'ya yönelecek olan Orka Group'un, daha sonraki hedefi Batı ülkeleri. 2009'da Hollanda'nın başkenti Amsterdam, Fransa'nın başkenti Paris'te, 2010'da Rusya'nın başkenti Moskova'da, 2011'de de İtalya'nın Milano kentinde mağaza açmayı planlıyor.

Hedef dünyada ilk 10
Orka Group, yurtiçinde 54 konsept mağaza, 92 satış noktası olmak üzere 146 noktada, yurtdışında ise 30'dan fazla ülkede 43 konsept mağaza ve 217 satış noktası ile toplam 260 noktada müşteriye ulaşıyor. İç pazarda mart ayına kadar 12'nin üzerinde mağaza açılması planlanıyor. Genel Koordinatör Osman Arar, 2011'e kadar dünyanın en çok aranan 10 markasından biri olmayı hedeflediklerini söyledi. Arar, kadın giyimi konusunda, "Grubun ana işi moda. Moda kadını da içeriyor. Markamızın bayan kıyafetlerini kapsaması da çok garip olmayacaktır." dedi.

Hiç yorum yok: