7 Ocak 2008 Pazartesi

Damat 2010'da dünyanın top 10'una girmeye kararlı


Orka Grup, Damat markası ile önceki akşam Romanya’nın en işlek caddelerinden Calea Dorobantilor’da 4. mağazasını açtı. Ocak 2007'de Avrupa Birliği’ne (AB) girecek olan Romanya'nın pazar yapısının dinamikleşecek olması nedeniyle genişleme kararı alan Orka, 3 markasıyla 2010'a kadar 12 mağazaya ulaşmayı planlıyor.

Damat mağazasının açılışına Orka Grup Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Genel Koordinatör Osman Arar, Romanya Türk Büyükelçisi Ahmet Rıfat Ökçün ve grubun ülke bayii Fadi Hassan Nasr katıldı. Toplam 21 ülkede 35 mağazası bulunan Orka Grup’un Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, 2010'da dünyanın en çok bilinen 10 markasından biri olma hedefine ulaşmak için şantiye halinde olduklarını söyledi. Prada’nın eski danışmanlarından David Bradshaw’ı geçen yıl tasarım danışmanlığına getirdikten sonra, bir hafta önce de Jan Kennedy ile pazarlama alanında anlaşmaya varan Orka Grup, bu iki ismin yardımıyla Londra ve Tokyo’da satış ağını genişletip 2010'daki hedefine ulaşmayı planlıyor. Orakçıoğlu, "Londra’daki alışveriş yoğunluğu dünyanın hiçbir yerinde yok. Burada prestijli olmak, marka itibarını dünyanın her yerinde en üst düzeye taşıyor. Tokyo ise Asya Pasifik için önemli bir merkez. Dolayısıyla Londra Avrupa için Tokyo ise Asya için kelebek etkisi yaratacak. Bu merkezlerde daha çok mağaza açmak yerine, birkaç lüks markanın bir arada bulunduğu 'multi brand' denilen üst seviye satış noktaları arasına girmeye çalışacağız" dedi.

Ortaklığı şimdilik düşünmüyoruz

Türkiye’den markalı ürün ihracatında 7.5 milyon dolarla ilk sırada bulunduklarını vurgulayan Orakçıoğlu, yurtdışında en iyi ciroyu ise 9 mağazasının bulunduğu İspanya’da yaptıklarını söyledi. 2010'da 400 mağaza sayısına ulaşmayı hedeflediklerini hatırlatan Orakçıoğlu, "Bu rakam, dünya çapında bir Türk markası olmak için yeterli" dedi. Orakçıoğlu yabancı ortak konusunda ise şunları söyledi: "2010'da bu hacime ulaşana kadar herhangi bir ortaklık düşünmüyoruz. Grup olarak zaten yılda ortalama yüzde 25’lik büyümeyi yakaladık. Ancak yüzde 200-300 büyümemize yardım edecek bir grup olursa stratejik ortaklığı düşünürüz. Çoğunluk hisseleri yine bizde kalır."

Orka Grup Genel Koordinatörü Osman Arar ise bunun öncesinde Ortadoğu ve yakın coğrafyada 2008'de en çok bilinen marka olmayı planladıklarını söyledi. Arar, "Bu noktaya tırnaklarımızla kazıyarak geldik. Bundan sonraki hedeflerimize helikopterle gidelim istedik. Özellikle Londra ve Tokyo, pazar olarak anahtarsız açılmayan kilit gibiler. Bradshaw ve Kennedy, bu anlamda bizim anahtarlarımız olacak" dedi. Açılışta, Romanya’nın önde gelen en şık politikacı, spor adamı, sanatçı, tasarımcı ve iletişimcilerine Moda Oscarları ödülleri de dağıtıldı.

7600 Türk şirketi kâr açıkladı

Türkiye’nin Romanya Büyükelçisi Ahmet Rıfat Ökçün, Romanya-Türkiye ticaret hacminin 4.5 milyar dolar civarında olduğunu belirterek "Karşılıklı ticarette Türkiye, Romanya’da 4. sırada, Romanya ise Türkiye’de 12. Romanya’daki faaliyet gösteren Türk şirketi sayısı 9863. Bunların 7600’ü kâr açıklayan şirketler. Devrim sonrası dünyadan ilk girişimciler Türkiye’den geldi. Şimdilerde buraya orta ve büyük ölçekli firmalar geliyor. Türk işadamları burada oldukça itibarlı algılanıyor" dedi.

Hiç yorum yok: