7 Ocak 2008 Pazartesi

13 tekstil firması Çin'de iş bağlantısı yaptı


Türk tekstilcileri, korkulan ülke Çin'i, kaliteli ürünleri ile potansiyel pazara dönüştürmek için adımlar atıyor. 25 Ekim'de açılan ve bugün sona erecek olan Shanghai de Intertextile Fuarı'na İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) önderliğinde katılan 13 Türk firması, önemli satış bağlantılarına imza attı. Türk tekstilcilerinin yüksek kaliteli ürünlerle, dünya markalarına yaptığı satışlar artarken, Shanghai Fuarı'nda alınan siparişler, ucuz fiyatlı ürünlerle dünya tekstil piyasasındaki payını her geçen gün artırmasına rağmen aslında kendisi de çok önemli bir potansiyel taşıyan Çin pazarına yönelik ümitleri de artırdı.

Birlik Mensucat firmasının, fuardan önce Çin'e 100 bin metre kadife kumaş satışı Türk firmalarının fuara moralli katılmasını sağlarken, fuarda, Söktaş, Bahariye, Akın Tekstil, Anteks, Altınyıldız, Birlik Mensucat, Abacı, GAP, Kipaş ve Orta Anadolu gibi firmalar da Çin'e mal satışı için bağlantılar kurdu.

Fuar katılımını organize eden İTHİB'in Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gülle, Shanghai de Intertextile Fuarı'nda, beklentilerin üzerinde bir iş yapıldığını belirterek, "Türk tekstil ihracatçıları olarak, akıncılar gibiyiz. Bugün de burada zoru başardık. İmkansız gibi görülenlerin biraz zaman alsa da gerçekleştirilebileceğini göstermekten memnuniyet duyuyoruz. Zor pazarlardan alnımızın akıyla çıkıyoruz. Hedefimiz 2007'de 7 milyar dolarlık tekstil ürünü ihracatı. Bunu gerçekleştireceğimize olan inancımız tamdır" dedi.

İlk 10 ayda ihracat yüzde 9.8 arttı

2006'nın Ocak-Eylül döneminde yüzde 11.9 artarak 4 milyar dolara ulaşan tekstil ihracatının, aynı dönemde Çin'e yönelik olarak yüzde 9.8 arttığını ifade eden İsmail Gülle şunları söyledi: "Çin, dünyanın en büyük tekstil ve hazır giyim imalatçı-ihracatçı ülkelerinin başında geliyor. Özellikle de düşük maliyetli üretimi ve ucuz ürünleriyle dünyayı kasıp kavuruyor. Ancak, biz her zaman Çin'den korkmak yerine mücadele etmemiz gerektiğini, kendimize güvenirsek Çin'i pazar haline getirebileceğimizi söyledik. Yaptıklarımız da bunu gösteriyor. Dokuz ayda Çin'e yönelik ihracatımız yüzde 9.8 oranında arttı. Shanghai de Intertextile Fuarı da bizim İTHİB olarak çok önem verdiğimiz bir fuar. Bu fuarda, bizimle birlikte olan firmalarımız zoru başararak, dünyanın en büyük ve en ucuz imalatçı-ihracatçı ülkesine, yüksek kaliteli ve pahalı tekstil ürünlerini satmayı başardı.

Hiç yorum yok: