9 Ocak 2008 Çarşamba

Hazır giyimde liderliği korudu yeni hedef; dünya markası olmak


Tema Grubu'nun 10 yıl önce Fransızlardan alarak Türk markasına dönüştürdüğü LC Waikiki, hazır giyimde liderliği kaptırmıyor. LC Waikiki'nin Türkiye'de 43 ilde 150 mağazası bulunuyor. Yurtdışında ise 100'den fazla satış noktası var.

Kamuoyunda çocuk kıyafetleri ile tanınan, ancak kadın ve erkek kreasyonları ile de dikkat çeken firma, 2004 ve 2005 yıllarından sonra 2006'da da pazar liderliğini korudu. KMG Araştırma Şirketi tarafından hazırlanan Hazırgiyim Tüketim Endeksi Raporu'na göre LC Waikiki, son üç yıldır hazır giyim pazarının lideri. 2006'da cirosunu yüzde 43 artırarak 495 milyon YTL'ye çıkaran firmanın nihai hedefi ise dünya markası olmak. Rusya, Balkan ve Ortadoğu ülkelerinde 100'ü aşkın satış noktası bulunan şirketin Pazarlama Müdürü Hami Cilara, vizyonlarını, 'markalarımız ve mağazalarımız ile dünya birinci liginde yer almak' şeklinde belirlediklerini söyledi. Bu yıl da yüzde 40 büyüme hedeflediklerini aktaran Cilara, Türkiye genelinde 43 ilde 150 LC Waikiki mağazasında 100 bin metrekarelik satış alanı ile ülkenin hazır giyim perakende sektöründe en büyük mağaza zincirlerinden birini yönettiklerini belirtti. Tema Grubu'nun amiral gemisi LC Waikiki, geçen yıl yaz döneminde kadın, erkek ve çocuk giyim segmentlerinde ayrı ayrı lider olmayı başardı. Çocuk giyim alanından sonra kadın ve erkekte de birinciliği yakalayan şirket, 2006-2007 Sonbahar-Kış sezonu verilerine göre çocuk giyiminde yüzde 12,66, bayan giyiminde yüzde 3,63, erkek giyiminde yüzde 4,56, tüm alanların ortalamasında ise yüzde 4,38 pazar payı ile hazır giyim perakende sektörünün lider markası konumuna geldi. Şirket aynı zamanda Maliye Bakanlığı'nın yayınlamış olduğu 2006 vergilendirme dönemi Kurumlar Vergisi ilk 100 sıralamasında İstanbul genelinde 34., Türkiye genelinde ise 57. oldu. Tema Mağazacılık geçen yıl İstanbul genelinde 56., Türkiye genelinde 95. olmuştu. Grubun 3 bin 500 kişiden oluşan kadrosu her geçen gün büyüyor.

Hiç yorum yok: