9 Ocak 2008 Çarşamba

Giyim alışverişinin üçte birini gezerken yapıyoruz


KMG Araştırma, hazır giyimde satın alma kararları üzerine hazırladığı "Alışveriş Davranışları 2007" araştırmasını tamamladı. Araştırma sonuçlarına göre Türk halkı hazır giyim harcamasına genellikle alışveriş sırasında gezerken karar verirken tercihini cadde üzerindeki mağazalardan yana kullanıyor. Marka seçiminde fiyat, mağaza seçiminde ise satış danışmanının bire bir ilgilenmesi en önemli seçim kriterleri. "Markaya karar verme süreci" üst gelir grupları ve alt gelir grupları arasında oldukça farklılaşabiliyor. AB sosyo-ekonomik statü grubu marka odaklı alışverişe giderken, C2 ve DE sosyo-ekonomik statü grupları alışverişe çıktıktan sonra nereden, hangi markadan alacağına karar veriyor.

GENÇLER SADIK
Hazır giyim alışveriş sıklığı genç yaşta ve üst sosyo-ekonomik statüde daha yüksek. Belirli bir sıklıkta alışveriş yaptığını belirtenler arasında en fazla dikkat çeken 53 günde bir alışveriş sıklığı ile 19-25 yaş grubu. Marka karar sürecinde "fiyat" yüzde 30.1 ile ön planda. Ürün kalitesi (yüzde 29.4), kampanya/indirim olması (yüzde 10.3) ise diğer önemli faktörler olarak sıralanıyor. Markadan faklı olarak mağaza seçiminde ise "satış danışmanının ilgilenmesi" en önemli tercih nedeni olarak öne çıkıyor. Sosyo-ekonomik statü grubu ile marka odaklı alışveriş arasında doğru orantılı bir ilişki var. Sosyo-ekonomik statü seviyesi yükseldikçe markaya yönelik alışveriş artarken, alt sosyo-ekonomik statü gruplarında ise daha çok fiyat odaklı alışveriş seyri dikkat çekiyor. Gençlerin düzenli alışveriş yaptıkları mağazaları daha çok tercih ettikleri dikkat çekerken, 36 ve üstü yaş grupları ise belirgin olarak her defasında farklı mağazalardan alışveriş yapıyor.

Hiç yorum yok: