8 Ocak 2008 Salı

Diesel ve Replay, işbirliği için Türkleri İtalya'ya davet etti


Orta Anadolu Grubu'nun Türkiye'ye getirdiği uluslararası denim markaları, Türk üreticilere övgü yağdırdı. Türkiye'den çok etkilendiklerini belirten Chip&Pepper temsilcileri 'Üretim için bir saatte karar verebiliriz' dedi.

Tekstilin önemli ihracat gruplarından Orta Anadolu A.Ş., Türkiye'de üretim yaptırmayan uluslararası markaları yerli üreticilerle dün Yıldız Sarayı'nda buluşturdu.

Orta Anadolu'nun tekstili canlandırma projesi "3D, Dream& Design&Denim Midpoint" buluşmasına Replay, Diesel, Meltinpot, Chip&Pepper, Hugo Boss, Super Rifle ve Banana gibi isimlerin olduğu 20 marka katıldı. Türk şirketleri arasında ise Erak, Çak, Şıkmakas, Baykanlar, Eroğlu, Dinatekstil gibi gruplar yer aldı. 2 günlük ziyaret için gelen markalardan Diesel ve Replay'in yetkilileri, Türk firmalarına övgüler yağdırdı. Diesel Üretim Müdürü Alessio Favaron, Baykanlar Tekstil'i İtalya'ya davet ederken, Fashion Point Tekstil'e de fabrika ziyaretinde bulunacağını söyledi. Replay Satın Alma Müdürü Piero Brombin ise Dinateks ve Denim Village firmalarını çok beğendiğini, genel olarak Türk üreticilerin İtalyanlar'dan çok fazla farkının bulunmadığını söyledi.

Orta Anadolu A.Ş. Genel Müdürü Atilla Kıyat ise toplam ciroları 2 milyar doları bulan markaların 400 milyon dolarlık bir üretim pazarı yarattığını, 3D Midpoint Projesi'nin Türk firmalarının bu pazardan pay almasına yardım edeceğini söyledi.

Kıyat, "Kumaş satışı yaptığımız yabancı markalar, üreticilerimizi görünce, 'Biz Türkiye'deki potansiyelin farkında değilmişiz' diyorlar" dedi.

Ya Türkiye'ye ya Mısır'a gidecekler

Özellikle ABD'den gelen markaların Avrupa'ya açılmak istediğini belirten Kıyat, "Üretim için de Avrupa'ya en yakın noktalara bakıyorlar. Ya Mısır'a veya Türkiye'ye bakacaklar. Bu markalardan çok azı Mısır'da üretim yaptırıyor. Hiçbiri henüz Çin'de, Pakistan'da, Bangladeş'te üretim yaptırmıyor. Orta Anadolu olarak istiyoruz ki Türkiye'ye gelsinler. Böyle olursa hem biz tekstil sektörüne vefa borcumuzu ödeyeceğiz, hem de uzun vadede Orta Anadolu daha fazla kumaş satma şansı yakalayacak" dedi.

Firmaların henüz tanışma döneminden geçtiğini belirten Kıyat, "Türk firmaları istese bile Diesel yetkilileri doğru dürüst biraraya gelemezdi. Biz kendilerine kumaş sattığımız için bizi biliyor ve güveniyorlar. Türk firmaların kalitesini de gördükten sonra artık birkaç sene içinde tamamının Türk üreticileri tercih edebileceğini düşünüyorum" dedi.

Amerikan Chip&Pepper jean markasının sahibi Chip ve Pepper Foster kardeşler de ilk kez geldikleri Türkiye'nin hem yaşam tarzına, hem de üreticilerine kaldıklarını söyledi.

Foster kardeşler, "Bütün üretimimiz ABD'de ama bunu dışarıya da taşımak istiyoruz. Bu yüzden buradayız. Henüz bir karar vermedik fakat bir saatte bile karar verebilecek durumdayız. Çünkü tasarımları çok beğendik" diye konuştu.

Meltinpot markasının sahibi Augusto Romano ise bir süre önce üretim yaptırdığı ancak teslimat süresinde sıkıntı yaşadığı için vazgeçtiği Türkiye'yi denimde çok gelişmiş bulduğunu kaydetti. Romano, "Denimde üretim çok zordur. Türk firmalarının üretim kalitesi ise dünyanın en iyilerinden. Teslimat süreleri de genelde birbirlerine benziyor. Türk firmaları gibi üreticiler olduktan sonra kafamız rahat olur" dedi.

Replay'in Satın Alma Müdürü Piero Brombin de Türk üreticilerin genelde hepsinin oldukça iyi olduğunu belirterek "İtalya ile aralarında fark yok gibi. Tek fark, yıkamada İtalya daha üstün. Ama üretim yaptırmak pekala mümkün" dedi.

Diesel, Replay ve Super Rifle yetkilileri ise Dolce Gabbana, Versace ve Cavalli'ye jean tasarımları yapan Baykanlar firmasını İtalya'ya davet etti. Baykanlar Tekstil'in sahibi Osman Baykan, "Ay sonunda gidip numune yapacağız. Sonrasında üretim için işbirliği yapmayı hedefliyoruz" dedi

Hiç yorum yok: