7 Ocak 2008 Pazartesi

Buharda şişen yün yaptı 15 ülkeye ihracata başladı


4 yıllık Ar-Ge çalışmasıyla yeni bir el örgü yünü geliştirdiklerini belirten Nejat Koçer, 'Kârlılığımızı ve ciromuzu artırmayı başardık. Bu yıl 10 milyon dolarlık da ihracat hedefliyoruz' dedi.

Türkiye'nin önde gelen tekstil şirketleri arasında yer alan Gaziantepli Betaş, 4 yıllık Ar-Ge çalışmaları sonucunda geliştirdiği fantezi el örgü yünüyle İtalya ve İspanya'nın da aralarında bulunduğu 15 ülkeye ihracat yapıyor.

Rekabetin kızıştığı yurtiçi ve yurtdışı pazarlarda teknolojiye yatırım ve yenilikçi fikirlerle rakiplerinin önüne geçmek için “yenilenin, yenilmeyin” sloganıyla "İnovasyon Vadisi Gaziantep Projesi"ni başlatan ve Gaziantep Sanayi Odası Başkanı da olan Nejat Koçer, kendi şirketleri Betaş'ta inovasyonu (değişim-yenilik) uyguluyor. Betaş Mensucat A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Koçer, Betaş'ın 4 yıllık Ar-Ge ve inovasyon sonucu ortaya çıkardığı yeni ve farklı bir ürün olan el örgü yünlerinin “sempati” markasıyla pazarda yerini aldığını söyledi. Çeşitli hammaddelerden meydana gelen el örgü yünü ipliklerin buharda şişirildiğini anlatan Koçer, “Buharda şişirmeyi her firma yapamıyor. Bu, bugünden yarına 15-20 günde ortaya çıkacak bir çalışma değil. Uzun süreli bir Ar-Ge'nin sonucudur. İpliğin içinde kullandığımız yardımcı maddelerin her biri ayrı bir çalışmanın ürünü. Buharda şişirme ile ipliğin dokusu daha yumuşak oluyor, katma değeri artıyor. El örgü yününde gerek çeşit gerekse katma değer açısından şu anda Türkiye'de en iyi yerdeyiz. 30'a yakın modelimiz ve her modelin en az 20 rengi var. 30 ayrı

ürün çeşidiyle yüzlerce renk, baskı ve fantezi el örgü yünüyle gerek iç piyasada gerekse dış pazarda rekabetçi bir durumdayız” diye konuştu.

Toplam 7 bölge bayii ve İstanbul bölge müdürlüğü ile yeni bir pazarlama stratejisi belirlediklerini anlatan Nejat Koçer, Betaş'ın üretim yaptığı bu pazarda kapasitesi ve piyasadaki yenilikçi rolü itibariyle yüzde 30'luk pazar payı hedeflediğini belirtti.

İnovasyonla kârımız arttı

İtalya ve İspanya'nın yanı sıra İngiltere, Suriye, Almanya, Portekiz, Yunanistan, Rusya, Suudi Arabistan, İran, Fas, Mısır, Cezayir, Fransa ve Hırvatistan'a ihracat yaptıklarına işaret eden Nejat Koçer, 2006 yılında 10 milyon dolar ihracat hedeflediklerini bildirdi.

Nejat Koçer, Gaziantep Sanayi Odası'nın, firmaların yenilikçi anlayışla üretim yaparak fark yaratması ve rekabet üstünlüğü kazanması için bu yılın başında İnovasyon Vadisi Gaziantep Projesi'ni başlattığına dikkati çekerek şöyle konuştu:

“Sloganımızı 'Yenilenin, yenilmeyin' olarak belirledik. Bu yolda da hedefimiz yine fark yaratmak. Yenilikçi olmak, değişime hızlı ayak uydurmak, özellikle tasarımı ön plana çıkararak sanayimize yenilikçi bir vizyon sağlamak. Başkaları kelebek olup uçarken, biz tırtıl olarak kalamayız. Değişen dünyada biz de değişmeliyiz. Küreselleşen dünyada en büyük ekonomik güç artık dizayn gücü, tasarım ve yenilikçiliktir. Artık, tek başına üretmek veya tonlarca üretmek işe yaramıyor. Katma değerli mal ortaya çıkarmalı.”

Betaş olarak Ar-Ge ve inovasyonla üretimde katma değeri yükselttiklerini vurgulayan Koçer, “Kârlılığımızı ve ciromuzu artırmayı başardık" dedi.

Hiç yorum yok: