10 Ocak 2008 Perşembe

Kefeli kızı için yeni bir erkek giyim markası yaratacak


Aile şirketi olan gömlek markası Bisse'nin ortağı İbrahim Kefeli, işletme eğitimi alan 24 yaşındaki kızı İrem'in kendisi ile çalışmak istemesi üzerine yeni bir marka yaratma kararı aldı.

Gömlek markası Bisse'nin ortağı İbrahim Kefeli, erkekler için tüm giyim gruplarını içeren ikinci bir marka daha yaratmaya hazırlanıyor. Gelecek kış sezonuna yetiştirilmeye çalışılan markada, erkekler için ayakkabıdan şapkaya takım elbiseden çoraba her türlü giyim malzemesi yer alacak. Kefeli'nin yeni bir marka yaratmasının nedeni ise kızı... İşletme eğitimi alan 24 yaşındaki kızı İrem Kefeli'nin kendisi ile çalışmak istemesi üzerine Kefeli, hem Bisse'de yapamadıklarını yapmak, hem de zamanla kızını iş başına getirmek için bu kararı aldı.

İbrahim Kefeli, "Kızım, kendini benimle çalışmaya endeksledi. Ancak Bisse'nin başına geçmesi zor. Çünkü Bisse kardeşim Mustafa ile benim şirketim, yani bir aile şirketi. Benim iki kızım var ama Mustafa'nın da iki erkek çocuğu var. Çocuklarımız zamanla şirkette görev alabilir. Onların ileride herhangi bir çatışma yaşamalarını istemem. Zaten hayata bakışları da çok farklı. O yüzden şimdiden tedbirimi alıyorum" dedi. Kızının ilk etapta tasarım ve üretim ekibinden sorumlu olacağını da ekleyen Kefeli, "İrem, kuş uçuşuyla değil, tırmanarak yukarı çıkacak ve zamanla işin başına geçecek" dedi.

Tek ürünle yaşama dönemi bitti
Bisse'de artık sistemin yürüdüğünü ve kendisi için rutinleştiğini de belirten Kefeli, "Ruhum köhneleşsin istemiyorum. Ayrıca Bisse'de son birkaç yıldır yapmak istediklerimin hepsini yapamadım. Kimi zamanlar kardeşimle fikir çatışması yaşıyoruz. Ama yeni markamda kendi düşündüklerimi yüzde yüz uygulama imkanım olacak. Özgür olunca ortaya daha güzel sonuçlar çıkacak diye düşünüyorum" diye konuştu.

İkinci marka yaratmalarının bir diğer nedenini "Artık tek ürünle yaşama dönemi geçiyor" sözleri ile açıklayan İbrahim Kefeli, "Günümüzde iddialı olmak için ciroların yüksek olması gerekiyor. Tek bir ürün de ciroyu kurtarmıyor" diye konuştu. Yeni markanın orta, üst ve en üst gelir grubuna hitap edeceğini söyleyen Kefeli, "Müşteriler 70 YTL'ye de 250 YTL'ye de gömlek bulabilecek. Takım elbise almak isteyenler ise 400 YTL'ye ya da 1200 YTL'ye de giysi alabilecek" dedi.

Mağaza açarken, artık lokasyonu iyi etüd etmek gerektiğini de belirten Kefeli, "Çok verimli dediğin bir mağaza zamanla verimsiz hale gelebiliyor. Zaten artık günümüzde alışveriş merkezleri yabancılara mağazayı daha ucuza kiralayıp, yerli markalardan aklın kabul etmeyeceği kiraları istiyor. Artık uçacak zaman değil. Geldiğim noktada artık tecrübemle iyi hesap yapmam gerekiyor. Birden patlama yapmak yerine, akıllıca hareket ederek yavaş yavaş büyümek daha doğru. Bu yüzden yüzde yüz emin olduğum yerler arıyorum. Caddeleri istemiyorum. İlk mağaza Metrocity ya da Armerkez'de olabilir" açıklamasını yaptı.

Hisselerimi devredebilirim
İki yıldan bu yana ürün yelpazesini genişleterek nabız yoklayan, ciroda yüzde 10'un üstünde artışlar sağlamasından da güç alan Kefeli, yeni markasının gidişatına göre Bisse'deki hisselerinde de oynama yapabileceğini söyledi. Kefeli, "Her şey iyi giderse, Bisse'deki hisselerimi küçültebilirim ya da devredebilirim ya da bakarsın, hepsini alırım. Hiç olmadı, böyle devam eder. Yani her şey şu anda havada" diye konuştu.

Hiç yorum yok: