18 Ocak 2008 Cuma

Ten'in ürettiği malı önce işçisi giyiyor, o beğenirse ürünler satılıyor


İç çamaşırı, gecelik ve mayo üreten Ten Çamaşır Sanayi, yeni ürünlerini önce çalışanların üzerinde deniyor. Onlar beğenirse piyasaya sürüyor. Bu nedenle çalışanların çoğu kadın

Temelleri 1956'da Atilla Orhan tarafından Aksaray'da küçük bir tuafiye dükkânında atılan Ten Çamaşır Sanayi, aradan geçen 51 yılda kendi markasının yanısıra Victoria Secret'ten Paul& Shark'a, White Laundry'den Sista Shea'ya kadar pek çok dünya markasına üretim yapan iç giyim firması haline geldi.

Bugün Sefaköy'de bulunan ve 8 bin metrekarelik kapalı alanda faaliyet gösteren fabrikalarında sutyen, külot, korse ve mayo ürettiklerini belirten Ten Çamaşır Sanayi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Deha Orhan, ürettikleri her yeni ürünü önce çalışanlarına dağıttıklarını ve onların beğenmesi durumunda piyasaya sürdüklerini söyledi. Piyasadaki en bol çeşide sahip iç çamaşırı firmalarından biri olduklarını belirten Deha

Orhan şöyle devam etti:
"Sadece 45-50 çeşit sutyenimiz var. Biz ikizlere takke satmıyoruz. Gerçek anlamda iç çamaşırı satıyoruz. Her meme farklı olduğu için bu kadar çok çeşidimiz var. 15 kişiden oluşan bir tasarım ekibimiz bulunuyor. Bunlar yarattıkları ya da geliştirdikleri yeni ürünleri önce çalışanlarımıza veriyor. Onlar birkaç gün bu ürünleri denedikten sonra bize görüşlerini belirtiyor. Ona göre bu çamaşırları ya piyasaya sürüyoruz ya da hiç üretmiyoruz. Bazı ürünlerin üzerinde de onların istekleri doğrultusunda değişiklikler de yapıyoruz."

İç giyim zevkimiz klasik
Bu nedenle çalışanlarının büyük bir kısmının kadın olduğunu ifade eden Orhan, çok fazla çeşit üretmelerine rağmen Türk kadınının iç giyim zevkinin klasik olduğunu, genelde beyaz, ten ve siyah rengin tercih edildiğini, en çok sattıkları modelin 35 yıldır hiç değişmediğini anlattı.

1117 adı verilen beyaz renkte, altı saten, üstü dantelli bu modelin özellikle Anadolu'da ilgi gördüğünü belirten Orhan, "Yurtdışında bile bu modelimiz tercih ediliyor. Rusya'da yok satıyor. Bu nedenle Türkiye'de 28 YTL'den satılmasına rağmen Rusya'daki mağazada fiyatı 100 dolara kadar çıkıyor" diye konuştu.

Önümüzdeki dönemde önce yurtiçinde büyüyüp daha sonra da Ten'i bir dünya markası haline getirmeyi planladıklarını dile getiren Deha Orhan, "Bu nedenle mağazacılık yatırımlarına hız verdik. Şu anda sadece Ten ürünlerinin satıldığı 13 tane mağazamız var. Bu mağazaların sayısını artırmak istiyoruz. Özellikle yeni açılan alışveriş merkezlerinin içerisinde yer almayı planlıyoruz. Fakat alışveriş merkezlerinde yerli firmalara karşı inanılmaz bir engel var. Çok uğraşmamıza rağmen ikinci koridorda zor yer bulunuyoruz. Yurtdışında Bulgaristan'da, Ukrayna'da ve Sibirya'da mağazamız var. Bu yıl içerisinde Moskova'da da mağaza açmaya hazırlanıyoruz" açıklamasını yaptı.

Özel koleksiyon yarattı
Geçmişte Victoria Secret'a üretim yaptıklarını ifade eden Deha Orhan, şu anda da White Laundry ve Sista Shea'ya üretim yaptıklarının altını çizdi. Bunun yanı sıra Ten, Ten Extreme, Ten Sleepwear, Xintima, Love ve Edora markaları altında üretim yaptıklarını belirten Orhan, son olarak piyasaya çıkardıkları Ten Limited'le de iddialı olduklarını anlattı.

Ten Çamaşır Sanayi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Deha Orhan, çok özel danteller kullanarak ürettikleri Limited koleksiyonun yüksek fiyattan satılmasına rağmen büyük ilgi gördüğünü belirterek sözlerini şöyle tamamladı: "Bu koleksiyonda 40 YTL'ye külot, 70 YTL'ye sutyen var. Fiyat yüksek olmasına rağmen dört aylık satış hedefini bir haftada yakaladık."