12 Ocak 2008 Cumartesi

Merkez Bankası, üretici ve ihracatçıyı düşünmeli


Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Meclis Başkanı Oğuz Satıcı, Merkez Bankası'nın, tutumunu değiştirmesi, üreticiyi ve ihracatçıyı düşünmesi gerektiğini söyledi.

Satıcı, Adıyaman'da düzenlenen Tekstil ve Hazır Giyim Kümelenme Toplantısında yaptığı konuşmada, dünyadaki gelişimleri ve değişimleri dikkatle izlemesi gereken Türk tekstil sektörünün bazı belirsizliklerle karşı karşıya olduğunu kaydetti.

Belirsizliklerin ortadan kalkması için Merkez Bankası'na önemli görev düştüğünü kaydeden Satıcı, "Merkez Bankası, tutumunu değiştirsin, üreticiyi ve ihracatçıyı düşünsün, bizi belirsizliğe itmesin" dedi.

Satıcı, kendisinin de tekstil sektörünün içinden geldiğini hatırlatarak, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Faizler ne oldu ne olacak anlayamıyoruz. Bekliyoruz ama önümüzü göremiyoruz, bıçak kemiğe dayandı. Kurlar baş aşağı çakıldı. Bize gözümüzün içene bak baka bir dolar bir YTL deyin kendimizi toparlayalım, ama bize eziyet etmeyin. Biz gerçeği bilip kendimizi garantiye almalıyız. Biz üretici olarak bedel ödemek istemiyoruz. Merkez Bankası, tutumunu değiştirsin ve ihracatçıyı, üreticiyi düşünsün ve bizi belirsizliğe itmesin."

Türk tekstil sektörüne Türkiye'den değil dünyadan bakmanın daha doğru olacağını ifade eden Satıcı, dünyanın büyüdüğünü, dünya büyüdükçe tekstil sektörünün de büyüme ve gelişme kaydedeceğini ifade etti.

"Hem ata, hem ana sektör"

TOBB Konfeksiyon ve Hazır Giyim Sektörü Meclisi Başkanı Umut Oran da konuşmasında, tekstilin Türkiye için hem ata hem de ana sektör olduğuna dikkati çekti.

"(Bu sektör ile yola devam edilmeli mi, edilmemeli mi) diye bugün tartışmaya hiç gerek yok" diyen Oran, Türkiye'de yaşayan her 4 kişiden birinin işini tekstil sektöründe bulduğunu, aşını tekstil sektöründen çıkardığını vurguladı.

Oran, Adıyaman'ın tekstil ve hazır giyimde model il olduğunu ifade ederek, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Tekstilde dünyada 10. sıradayız. Biz bugün Güneydoğu'daki sıkıntılı ve fakir bir ildeyiz. Ama burada güvenlik sorunu yok. Buradaki aileler çocuklarının dağdan inmesini değil mesaiden dönmesini bekliyor. Buradaki gençler gurbete de gitmiyor. Çünkü burada yatırım var, iş var, aş var. Adıyaman bunu ortak akıl ve ortak hedefle hareket ederek başardı. Adıyaman gelen yatırımcıya sahip çıktı, 3 yılda 36 sanayi yatırımına kavuştu."

Adıyaman ve bölgesinin ekonomik gelişmişliğinin tayininde hükümetin uygulayacağı politikaların çok önemli olduğunu vurgulayan Oran, "Hükümet buraları yatırım için daha elverişli hale getirmeli" diye konuştu.

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, sektör olarak 2005 ve 2006'da zor günler geçirdiklerini, ancak 2007 yılına girerken yüzde 16 olan ihracat artışını 6 ayda yoğun gayretleri sonucunda yüzde 22'ye çıkarmayı başardıklarını vurguladı.

Orakçıoğlu, tekstil ve hazır giyimde eğitime daha fazla önem verilerek gelişme sağlanabileceğini kaydederek, sektörün yeterince proje hazırlanmaması nedeniyle Avrupa Birliğinin fonlarından hak ettiği ölçüde yararlanamadığını ifade etti.

Hiç yorum yok: