10 Ocak 2008 Perşembe

Mavi'yi dünya markası yapan adam ayrılıyor


Dünyanın yarısına yılda 7 milyon adet ürün satma başarısını gösteren Mavi Jeans, 2007'ye bir sürprizle giriyor. Türkiye'den dünya çapında çıkan ilk jean markası olan Mavi'nin başarısında büyük pay sahibi olan Türkiye Genel Müdürü Nurettin Kanterelli, görevinden ayrılma kararı aldı. Kanterelli'nin ayrılık kararında rakip bir firmadan aldığı teklifin etkili olduğu söyleniyor.

Kanterelli, "Çok yeni verilmiş bir karar. Kendilerine gelecek yıl içinde görevimi bırakacağımı ilettim. Yerime başka bir profesyonel getirilirse, adaptasyon sürecinde elimden geleni yaparım. Mavi Jeans'ten sonra neler yapacağım konusunda ise henüz somut bir gelişme yok" dedi. Kanterelli'nin koltuğuna geçici olarak Mavi Jeans CEO'su Ersin Akarlılar oturacak. Mavi Jeas'in patronu Sait Akarlılar'ın oğlu olan Ersin Akarlılar, 1991'de kurulan Mavi'nin son 10 yıldır ABD başta olmak üzere, farklı kıtalara yayılmasına öncülük etmesiyle tanınıyor.

Son 3 yıldır Mavi'nin tüm operasyonlarının başında bulunan Akarlılar'a, Kanterelli'nin 14 yıldır hizmet verdiği Mavi'den özel nedenlerden dolayı ayrılma kararı aldığını belirterek "Önümüzdeki aylarda bu kararını hayata geçirecek. Geçici olarak sorumluluklarını ben üstleneceğim. Mavi Türkiye'nin Genel Müdürlüğü pozisyonu içinse şu sıralar adaylarla görüşme halindeyiz" dedi.

Atılım öncesi gelen ayrılık

Kanterelli, ayrılma kararından önce; ağustosta Referans'a yaptığı açıklamada Mavi'nin 2007'nin kendileri için bir atılım yılı olduğunu söylemişti.

Kanterelli, görüşmede şunları söylemişti: "Son 2 yıldır içimize dönerek yeniden yapılanıyoruz. Artık daha büyük hedeflerimiz var. 2007 Mavi için çok büyük atılımların olacağı bir yıl olacak. Halka açılmak ve yeni ortaklıklar kurmak gündeme gelebilir."

Kantarelli'nin bu tür planlamaların yapıldığı bir dönemde ayrılık kararı almasının ardında sektörün bir diğer büyük markasından gelen teklifin rol oynayabileceği iddia ediliyor.

Mavi Jeans, 5 yıl içinde ciroyu 2 katına çıkararak 300 milyon dolara ulaşmayı hedefliyor. Ersin Akarlılar, "Bu başarılırsa, Mavi olarak uluslararası jean liginin istikrarlı bir oyuncusu haline gelebiliriz" dedi.

New York'ta yeni mağazalar yolda

Büyüme konusunda mağazacılığın işin temeli olduğunu vurgulayan Akarlılar, "İlk ağırlığı Türkiye'ye vereceğiz. Bayiler dahil yurtiçinde 100 civarında mağazamız var. Yarıdan fazlasını biz işletiyoruz. Bu sayıya her yıl 15-20 adet eklemek istiyoruz. ABD'de ise mağazacılık konusunda daha temeli oluşturma konumundayız. Şu an ABD ve Kanada'da toplam 3 mağazamız var. 2007'den itibaren New York ve çevresinde birkaç tane daha mağaza açarak artık asıl gelişmeyi başlatmak istiyoruz. Bunun için doğru perakende noktası arayışındayız" diye konuştu.

ABD'nin 240 milyar dolarlık bir hazırgiyim hacmine sahip olduğunu kaydeden Akarlılar,

"Jean pazarının payı ise 15 milyar dolar. Bunun yüzde 85'ini ise birim fiyatı 60 dolar ve altındaki ürünler teşkil ediyor. Biz ise 60 doların üstündeki pazardayız. Mavi, ABD'de çok saygın bir konumu erişti. Ve daha da büyüme imkanımız var" dedi.

Yaklaşık elli yıl önce tekstil sektörüne giren Erak Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Sait Akarlılar'ın 1991'de kurduğu Mavi Jeans, 1994'te Avrupa'ya, birkaç yıl sonra da ABD'ye ihracata başladı. Mavi, 1994'te 1.6 milyon adet ürün satarken, 2005'te 7 milyon adete ulaştı. "Doğru ürün, doğru fiyat ve doğru sunum" stratejisi izleyen Mavi, 89 ülkede 173 mağaza ve 4 bin 400 satış noktası ile 2005'te 138 milyon dolar ciro yaptı. Bu yıl İsrail'e de adım atan Mavi, yaz koleksiyonunun bir bölümü için Rifat Özbek'le de anlaştı.

Mavi Jeans'ten ilkler

* Türkçe isimli ilk Türk markası

* ABD ve Kanada'da reklam yapan ilk Türk markası

* Time Dergisi'ne haber olan ilk Türk moda markası

* Bir ABD Başkanının (Bill Clinton) eşi ve kızının giydiği ilk Türk markası

* ABD Cosmogirl Dergisi'nce alınan "En seksi jean" ödülü

* ABD'nin erkek moda dergisi DNR'nin belirlediği, "Erkek Giyiminde En Güçlü 100 Kişi" arasına Mavi Jeans CEO'su Ersin Akarlılar'ın girmesi

Nurettin Kanterelli kimdir

Mavi Jeans'te 1996'dan beri Türkiye Genel Müdürü olan Nurettin Kanterelli, 1953 İstanbul doğumlu. Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü mezunu olan Kanterelli, ilk iş deneyimini Altınyıldız Grubu'nda yaptı. Ardından Nasaş Metal Şirketi'nde çalışan Kanterelli, İngiltere ve İsveç'te finans ve metal sektörlerinde faaliyet gösteren çeşitli şirketlerde üst düzey yönetici olarak çalıştı. Türkiye'ye döndükten sonra 3 yıl kadar tekrar Altınyıldız'da çalışan Kanterelli, 1994'te Mavi Jeans'e geçti.

Mavi Jeans'ten ilkler

*Türkçe isimli ilk Türk markası

*ABD ve Kanada'da reklam yapan ilk Türk markası

*Time Dergisi'ne haber olan ilk Türk moda markası

*Amerikan Başkanı'nın eşi ve kızının giydiği ilk Türk markası (Hillary-Chelsea Clinton)

*ABD Cosmogirl Dergisi'nce alınan "En seksi jean" ödülü

Boşluğu patronun oğlu dolduracak

Mavi Jeas'in patronu Sait Akarlılar'ın oğlu olan CEO Ersin Akarlılar, 1991 yılında kurulan Mavi'nin son 10 yıldır Amerika başta olmak üzere farklı kıtalara yayılmasına öncülük etmesi ile tanınıyor

Hiç yorum yok: