23 Ocak 2008 Çarşamba

Türk markalarının toplu Japonya çıkarması başlıyor


Geçen şubatta Japonya'da ilk fuarını düzenleyen Türk hazırgiyim sektörünün çabası sonuç vermeye başladı. Yedi Türk markasının ürünleri gelecek hafta Tokyo'daki Takashimaya Department Store'da satışa sunulmaya başlanacak.

Chanel, Gucci gibi lüks markaların satıldığı başkent Tokyo'da bulunan Takashimaya ile anlaşanlar arasında Mavi, Machka, Tween, Network, İnci, Derri ve Pasha Deri gibi markalar bulunuyor. Marka standlarının açılışı, 11-13 Ekim tarihleri arasında Tokyo'da düzenlenecek Türk Moda Fuarı ile eşzamanlı yapılacak. Turquality projesinin desteği ile düzenlenen organizasyonda markalar, sezon satış performansında başarılı olurlarsa Takashimaya ile uzun vadeli anlaşabilecek. Takashimaya'da ayrıca Türk modacılar Arzu Kaprol, Hakan Yıldırım, Özlem Süer ve Bahar Korçan gibi tasarımcıların da ürünleri satışa sunulacak. Japonya'da mağazası bulunan Hüseyin Çağlayan ise fuarın açılış akşamı özel bir defile sunacak. Takashimaya'da yer alacak Türk markalarının seçimine, İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin davetlisi olarak Türkiye'ye gelen ve şirket ziyaretlerinde bulunan Takashimaya yetkililerinin karar verdiği ifade ediliyor.

Machka'nın hedef kitlesi Uzakdoğu

İpekyol Giyim'in üst gelir grubuna hitap eden markası Machka, ana hedef kitlesi olarak Uzakdoğu pazarını belirledi. Bunda en büyük etken ise Machka koleksiyonunu hazırlayan, Dice Kayek'in de ortağı ve baş tasarımcısı olan Ece Ege stilinin özellikle Güney Kore, Japonya ve Hong Kong'da müşteri buluyor olması. İpekyol Giyim Başkanı Yalçın Ayaydın, Japonya'daki beş ayrı satış noktasında iki sezondur pazar yoklaması yaptıklarını belirterek "Üçüncü sezonda siparişler daha da arttı. Japon kadınları Gucci, Prada, Miu Miu stiline hayran. Machka stili de bu markalara eşdeğer. Japonya dünyanın en büyük pazarı. Prada ve Louis Vuitton gibi lüks markalar cirolarının yüzde 70'ini Japonya'da yapıyor. Biz de Takashimaya ile altıya çıkacak satış noktalarımızda metrekareleri daha da büyütmek istiyoruz" dedi.

Japonlar ayakkabıda bizi tercih ediyor

Japonya'da iki satış noktası bulunan İnci Deri, orta vadede mağaza açmak yerine lüks mağaza zincirlerinde satış noktası sayısı ve metrekaresini artırmanın hesabını yapıyor. İnci Deri'nin sahibi Ali Murad Kızıltaş, Japonya pazarında rekabetin zor ancak aynı kâr marjlarının oldukça avantajlı olduğunu da söyledi. Kızıltaş, "Sıkıntı şu: Pazarda katma değerli ayakkabı çok. Avrupalı markalar çok fazla. Kaliteyi yüksek tutup, fiyat avantajı ile aradan sıyrılmak gerekiyor. Avantaj ise Avrupa'da paramızın yüzde 50'sini altı ay sonra alırken Japonya'da ödemeleri peşin olarak almamız. Bu, çok önemli bir rahatlama sağlıyor" dedi.

Toptanda, İtalyan ayakkabının çok pahalı geldiğini ve Japonların kâr edemediğini de söyleyen Kızıltaş, "Türk ürünleri ise makul fiyatlı daha iyi kâr bırakıyor. Bu yüzden bizi tercih ediyorlar" dedi.

Tween, Japonya için oldukça iştahlı

Orka Grup, Tween markası ile Japonya'nın her noktasında mağaza açma planları yapıyor. İşbirliği için Japon gruplarla görüşmelerini sürdüren ve 2009 yılında ilk mağazasını açmak isteyen Tween, Takashimaya ile bir nevi pazar yoklaması yapacak. Tween'in satış noktasında ayrıca Orka'nın bir süre önce oluşturduğu çok konseptli markası Btürk'ün tişörtleri de satılacak.

Orka Grup Genel Koordinatörü Osman Arar, "Tween, dünyanın en iyi tasarım danışmanlarından biri ile çalışan, koleksiyonları ile zirveye oynayan, farklı ve Japonya için oldukça iştahlı bir marka. Bu yüzden tercih edildik. Ancak asıl hedefimiz, 2009'dan itibaren ülkenin her noktasında mağazalarla çoğalmak istiyoruz" dedi.

Mavi Jeans'e Japon gençlerinin ilgisi büyük

Mavi Jeans Genel Müdürü Nurettin Kantarelli ise Japon gençlerinin Mavi'ye taleplerini özellikle Amerika ve Avrupa'daki satış noktalarındaki ilgilerinden ve e-posta mesajlarından takip ettiklerini belirterek "Mavi; Türkiye, Amerika ve Kanada, Avrupa ve Avustralya operasyonları ile 50 ülkede satışlarını gerçekleştiriyor. Yeni ülkelere girerken ortaklıklar kurarak markamızı güçlü bir şekilde pazara sokmak üzere strateji geliştirdik. Japonya da bizim için bu pazarlardan biri. Önümüzdeki yıllarda Mavi'yi Japonya'da da en çok tercih edilen markalardan biri haline getireceğiz" dedi.

Yalçın Ayaydın - İpekyol Giyim Başkanı

Japonya dünyanın en büyük pazarı. Prada ve Louis Vuitton gibi lüks markalar cirolarının yüzde 70'ini Japonya'da yapıyor. Biz de Takashimaya ile altıya çıkacak satış noktalarımızda metrekareleri daha da büyütmek istiyoruz.

Ali Murad Kızıltaş - İnci Deri'nin sahibi

Japonya pazarında rekabet zor. Ancak Türk ürünleri daha makul fiyatlı olduğu daha iyi kâr bırakıyor. Bu yüzden Japonlar bizi tercih ediyor.

Osman Arar- Orka Grup Genel Koordinatörü

Tween Japonya için oldukça iştahlı bir marka. Ana hedefimiz, 2009 yılından itibaren ülkenin her noktasında mağazalarla çoğalmak

Hiç yorum yok: