Trikocular küresel ısınma nedeniyle makinelerini ‘ince örme’ yapan makinelere çevirmeye başladı. Bu yönde ilk adımı ise trikonun ünlü markası Arslanlı Örme attı.
Her geçen gün etkisi çok daha fazla hissedilen küresel ısınma tüketici tercihlerinde de değişikliklere neden oluyor. Bu değişimi en fazla hissedenlerin başında da tekstil ve hazırgiyim sektörü geliyor. Sektör, değişen tüketici tercihlerine cevap verebilmek için yatırım stratejilerini gözden geçirirken, ‘ince’ yatırımlara yöneliyorlar. İşte bu değişime ayak uyduran firmalardan biri de 40 yıllık geçmişe sahip olan Arslanlı Örme oldu. Hadımköy’de inşa edilen ve yıllık 3 milyon adet ile Avrupa’nın en büyük triko kapasitesine sahip olan yeni tesislerine taşınma hazırlıkları yapan Arslanlı, makine parkının yarısını yeniliyor. Arslanlı Örme Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kaynar, daha önceki yatırımlarında kalın örgü yapan makineler olduğunu belirterek ‘Dolayısıyla şimdi bunları satıp onların yerine daha ince örgü yapan makineler alıyoruz. Günümüze uygun, küresel ısınmaya hitap eden, daha ince malların talebi olduğu için böyle bir revizeye de giriyoruz. Bunun da organizasyonu içindeyiz’ dedi.
20 GİDİYOR 20 GELİYOR
KAYNAR, kalın örme yapan 20 makine yerine ince örme yapan 20 makine alacaklarını kaydetti. Kaynar, ince örme yapan 20 makinenin yıllık 100 bin adet üretimi ifade ettiğini söyledi. Sektörde hemen herkesin bu çaba içinde olduğunu belirten Kaynar ‘Kalın makinelerden kurtulup daha ince makineler alınıyor. Gerçi şu da olabiliyor. Belli bir dönemden sonra kalın makineler de moda olabiliyor. Bunu da gözardı etmemek gerekir’ diye konuştu.
‘Çin’e karşı zorlanıyoruz’
Murat Kaynar Çin’le rekabet konusunda şunları söyledi: ‘Daha ucuza malettikleri için rekabette zorlanıyoruz. Ama bizim de şanslı olduğumuz taraf şu. Bizler de onlara göre çok daha deneyimliyiz. Artı bu saatten sonra yapmamız gereken, standart maldan ziyade katma değeri daha fazla olan ürünlere yönelmek. Çin’de de maliyetlerde zaman içinde artışlar olacaktır. Biz ümidimizi yitirmiyoruz’
100 mağaza açacak
Arslanlı’nın 40 yıllık bir geçmişi olduğunu hatırlatan Kaynar, perakendeki çalışmalarını yoğunlaştıracaklarını da ifade etti. Arslanlı, Spica ve Angelo Muratti markalarıyla üretim yaptıklarını kaydeden Kaynar, şunları söyledi: ‘Cadde mağazacılığı giderek zayıflıyor. Halka yaygın olan, markaların da tercih ettiği yerler alışveriş merkezleri. Şu anda 15 mağazamız var. Mağazalaşmaya devam edeceğiz. 10 yılda 100 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Türkiye’nin heryerinde olacağız.’Genç nüsufun en önemli hedef kitlelerinden biri haline geldiğine dikkat çeken Kaynar, üretimlerinin yüzde 65-70’ini iç, yüzde 30-35’ini iç piyasaya yaptıklarını söyledi. Kaynar ‘10 milyon dolar civarında ihracat yapıyoruz. 30 milyon dolar da iç piyasaya çalışıyoruz. 7-8 yabancı üst düzey markaya üretim yapıyoruz. Türkiye’nin de birçok ünlü markasına üretim yapıyoruz’ diye konuştu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder