12 Ocak 2008 Cumartesi

Suntekstil ile anlaşan Prada'dan İzmir'de yatırım hazırlığı


Dünya modasının lüks statü sembolü Prada, Matraş ve Desa'dan sonra İzmirli Suntekstil ile de konfeksiyon üretimi üzerine anlaşmaya vardı.

İtalya'nın İzmir Konsolosu Michele Tommasi, Prada'nın İzmir'de yatırıma hazırlandığını söyledi. Dünyaca ünlü İtalyan markalarının İzmir'de yatırım arayışları içinde olduğunu belirten Tommasi, "İtalyan tekstili Ege Bölgesi'ne büyük ilgi duyuyor. Birkaç ay önce Prada gibi İtalyan moda endüstrisi temsilcilerinin burada girişim ve toplantıları oldu. İki hafta sonra yetkililerini tekrar gönderen Prada, kısa sürede İzmir'de bir yatırım gerçekleştirecektir" dedi. Türkiye'den halen Matraş ve Desa'ya saraciye üretimi yaptıran Prada, konfeksiyon üretimini de hızlandırmaya başladı. Prada, üç ay önce İstanbul ve İzmir'in köklü ihracat şirketlerini dolaşmaya başladı. Üretimde kalite ve uzmanlık arayan dünyaca ünlü moda markası Prada, bu görüşmelerden sonra ilk olarak İzmir'den Sumtekstil ile konfeksiyon üretimi üzerine anlaşmaya vardı. Jimmy Key markası ile Turquality'den faydalanmaya hak kazanan şirketlerden biri olan ve grup olarak yılda 60 milyon dolar ihracat gerçekleştiren Suntekstil'in Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Ünlütürk, "Henüz üç aylık bir olay. Bizden örme konfeksiyon alımı yapmaya başladılar. Adet olarak oldukça güzel bir koleksiyon alımı yapmaya başladıklarını söyleyebilirim" diye konuştu.

Prada'nın üst yetkilileri, İstanbul'da ise Armani ve Hugo Boss gibi markalara üretim yapan Orjin Deri'yi gezdi. Prada yetkilileri, tesisler hakkında bilgi alıp, fotoğraf çekerek İtalya'ya döndü. Orjin Deri Genel Müdürü Lemi Tolunay, Prada'nın aradığı uzmanlık ve kalite bilgisini Türkiye'de bulduğunu söyledi. Tolunay, "Avrupa Birliği artık emek-yoğun işlerde başarılı değil. Üretim ve işçilik maliyetleri zaten çok pahalı. Ancak robotlaşmış alanlarda üretimlere devam ediyorlar. Moda konfeksiyon üretimi ise çok pahalıya geliyor. Dolayısıyla Türkiye'de alternatif arıyorlar. Hugo Boss'un, Ermenegildo Zegna'nın Türkiye'de olması onlara cesaret verdi" dedi. Çin'de de ucuz üretimin olduğunu ancak kalite ve uzmanlık bilgisinin Türkiye'ye eşdeğer olmadığını belirten Tolunay, "Ayrıca Çin'deki şirketlerde İngilizce bilen de çok az. Türkiye'de ise her şirkette hemen hemen bir İtalyanca bilen eleman var. İtalyanlar mantalite olarak da anlaştığı için üretimde Türkiye'yi tercih etmeye başladı" dedi.

Hiç yorum yok: