Türk tekstil ve deri sektörünün markaları, 'zor' diye nitelendirilen Japonya pazarında 622 Japon üreticiyle buluştu. Tokyo'da üç gün süren 'Türk Moda Fuarı'nda Damat-Tween, barışı giydirme projesi olarak lanse ettiği 'BTürk'ü görücüye çıkarırken, Machka 2007 yılı başından itibaren Japonya'nın ünlü mağazalar zinciri Takashimaya'da sürekli stand açmak için görüşmelerde bulundu. Süet Mod, Harmanlı Deri, Pasha Deri'nin de Japon perakende zincirleri ile somut bağlantılar yaptığı öğrenildi.
Türk konfeksiyon, deri konfeksiyon, ayakkabı, saraciye ve kumaş sektörü temsilcilerinin Japonya çıkarması tamamlandı. Fuarı değerlendiren Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, "Japonya pazarı, ne yazık ki bizim bu güne kadar ıskaladığımız pazar oldu. Ama bir yerden başlamak lazım. Şimdi bu başlangıcı yaptık. Turquality ile işe başlamamız da son derece yararlı oldu. Japonya pazarına ancak kalitemiz ile girebiliriz" dedi.
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İTKİB) Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ise fuarın katılımcılara yeni ufuklar açtığını belirterek, "50 milyar dolarlık hazır giyim alımı yapan Japonya'ya 32 milyon dolarlık satış yapmamızın affedilir bir tarafı yok. Bu açığı kapatmak lazım. Ayrıca Japonya, Asya Pasifik'in kapısını da bize açacak" diye konuştu.
İtalyanlar ve İspanyolların 15-20 yıldır yaptıkları otel fuarcılığını Japonya'da denediklerini anlatan Orakçıoğlu, bu yıl fuarı İmperial Otel'de düzenlemek için çok uğraştıklarını, fakat İtalyanların baskısı nedeniyle orada yer alamadıklarını bildirdi. Orakçıoğlu, "Ancak önümüzdeki dönemde orada olacağız" dedi.
Japonlar, Machka'yı sevdi
İpekyol'un yeni markası Machka ise Japonlar tarafından ilgi gördü. Turquality desteği ile Japonya'nın ünlü mağazalar zinciri Takashimaya'da kış sezonu boyunca stand açan markalardan Machka, sürekli stand şansını elde etti. İpekyol Genel Müdürü Serdar Senemoğlu, Machka'nın Şubat 2007 tarihinden itibaren ilkbahar-yaz kreasyonlarını 50 metrekarelik alanda sergilemeye başlayacağını duyurdu. Paris'te yaşayan, Dice Kayek markasının ortağı Ece Ege'nin tasarımlarını hazırladığı Machka, Japon kadınlarının beğenisine uygun şekilde zarif ve kaliteli tasarımları ile tanınıyor.
Deride sesler farklı
Turquality Çalışma Komitesi üyesi ve deri sektörünün önde gelen isimlerinden İsmail Boy ise fuarın deri konfeksiyon ve ayakkabı firmalarına yaradığını söyledi. Boy, Süet Mod, Harmanlı Deri, Pasha Deri, İnci Ayakkabı ve Ferudun Kundura'nın Japon perakende zincirleri ile somut bağlantılar yaptığını kaydetti.
Feridun Footwear sahibi Ferzat Erdebil, Japonya'nın zor bir pazar olduğunu, ancak pazara girmek için çalışacaklarını söyledi. Japonlar'ın kaliteye ve detaya önem verdiklerinin altını çizen Erdebil, kendilerini fuarda 80 kişinin ziyaret ettiğini bildirdi. Geçen fuara göre ziyaretçi sayısının azaldığını söyleyen Erdebil, "Bunun nedenini ben de merak ediyorum. Tanıtımın eksik olduğunu düşünmüyorum ama bizim iş yaptığımız müşterilerden geleceğiz diyenler fuara gelmedi" diye konuştu.
Desa Pazarlama Sorumlusu Songül Gündeydi ise Takashimaya, Mitsui, Marubeni gibi Japonya'nın ünlü department store'larının fuarı ziyaret etmediğini belirterek, tanıtım konusunda zayıf kalındığını, fuara katılımın geçen yıllara göre düşük olduğunu söyledi.
İzlenimler
. Türk tekstil ve hazır giyim sektörünün hedef pazarı Japonya, dünyaca ünlü markaların rekabet ettiği 27 milyonluk bir pazara sahip bulunuyor. Japonya söz konusu sektörde 50 milyar dolarlık ithalat gerçekleştiriyor.
. Dünyanın en pahalı şehirlerinden biri olarak gösterilen Tokyo'da dünya moda devleri arasında bulunan Prada'dan Gucci'ye, Louis Vuitton'dan Miu Miu'ya kadar birçok mağaza bulunuyor.
. Türk tekstilcileri Japonya'da mağaza açmak yerine Takashimaya, Mitsukoshi, Seibu, Marui, Daimaru, Isetan, Matsuzakaya, Hankyu, Kintetsu ve Tokyu gibi büyük department store'larla çalışmak istiyor.
. Japonya ile ticaret yapmak isteyen firmaların ülkeye uygun ürünler üretmesi gerekiyor. Avrupalı tüketicilerden farklı olan Japon tüketiciler bilinçli tercihleri ile ön plana çıkıyor. Japonlar için satın alacağı ürünün kalitesi ve standardı, ürünün fiyatından daha önemli.
. İthal ürünler satın alınırken Avrupa'da rağbet gören kanıtlanmış markalar tercih ediliyor. Bu nedenle Türk markalarının başarı şansı Japon tüketiciye Türk marklarını tanıtmaktan geçecek.
Fuara BTürk damgasını vurdu
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder