Prada, Hermes, Louis Vuitton gibi lüks markaların mağazalarına ev sahipliği yapan Takashiyama, Machka'ya 'Kreasyonlarınız çok güzel. Sizi burada sürekli görmek istiyoruz' diyerek mağaza açma teklifinde bulundu. Mackha Takashimaya'daki mağazasını 2007 yılının şubat ayında açacak.
Prada, Louis Vuitton gibi markaların dünya cirosunun yarıdan fazlasını elde ettiği ülke olarak bilinen Japonya'da Turquality desteği ile gerçekleştirilen tanıtım, Türk firmalarının yüzünü güldürdü. Başkent Tokyo'daki lüks mağazalar zinciri Takashimaya İpekyol Giyim'in üst tüketici grubuna hitap eden markası Machka'ya "Kreasyonlarınız çok güzel. Sizi burada sürekli görmek istiyoruz" diyerek mağaza açma teklifinde bulundu. Machka, Prada, Hermes, Louis Vuitton gibi ünlü markaların mağazalarının bulunduğu Takashiyama'da 2007 yılının şubat ayında 50 metrekarelik mağaza açacak. Takashimaya yetkililerinin, Prada'nın eski tasarımcısı David Bradshow'un tasarım danışmanlığı yaptığı Tween'in kreasyonlarını da beğendiği ve temasa geçtiği belirtiliyor. Tasarımcı Arzu Kaprol ise ülkenin diğer ünlü mağaza zincirlerinden Keio ile anlaştı.
Japon kadınları için özel tasarımlar
Dice Kayek markasının ortağı Ece Ege'nin tasarımlarını hazırladığı Machka'nın koleksiyonunda Japon tüketicisine özel kıyafetler yer alıyor. Hedeflerinin Uzakdoğu pazarına açılmak olduğunu söyleyen İpekyol Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, "Ece Ege'nin stilinin özellikle Güney Kore, Japonya ve Hong Kong'da müşteri buluyor olması pazar hedefimizde büyük etken. Japonya'daki beş ayrı satış noktasında iki sezondur satışlarımız zaten sürüyor. Kış sezonunda siparişler daha da arttı. Japon kadınları Gucci, Prada, Miu Miu stiline hayranlar. Machka'nın stili de bu markalara eşdeğer. Takashimaya'dan gelen teklif ile satış noktalarının metrekaresini daha da büyütmek istiyoruz" dedi.
Orka, Btürk ile 'barış'ı giydirecek
Takashimaya'da Tween mağazası açmak için temaslara başlayan Orka Grup, ayrıca Anadolu kültürünün modernize edilerek dünyaya tanıtılması amacı ile oluşturduğu Btürk markasının tişörtlerini Japonya üzerinden dünyaya açma planları yapıyor. Orka Grup Genel Koordinatörü Osman Arar, "Giyim, gıda, dekorasyon gibi farklı konseptlere sahip Btürk'te ilk olarak giyim alanında işe başladık. Tişörtlerde Türk kelimesini dilsiz alfabesi ve Göktürk Kitabeleri'ndeki semboller gibi farklı çeşitte anlattık. Özellikle İstanbul yazısı üzerine üç büyük dinin sembolü olan 'Davut Yıldızı', haç ve hilalin olduğu tişörtle iddialıyız. Dünyaya medeniyetler uzlaşması mesajı veriyor. Günün birinde Birleşmiş Milletler oturumlarının birinde delegasyonun bu tişörtleri giymesini ve dünyaya barış ve hoşgörü mesajı vermesini istiyoruz" açıklamasını yaptı.
Türk markaları daha sofistike olmalı
Turquality organizasyonu kapsamında geçen hafta düzenlenen Hüseyin Çağlayan defilesine katılan Takashimaya Genel Müdürü Kaoru Omata, Türk markalarıyla ilk kez 2003 yılında Ayakkabı Sanayicileri Derneği tarafından düzenlenen Türk Haftası etkinlikleri çerçevesinde karşılaştığını söyledi. Tanıtımın o dönemlerde başlaması gerektiğini söyleyen Omata, "Aslında geç kalınmış bir etkinlik" diye konuştu. Omata, Takashimaya'daki Türk markaları için de "Japonya pazarında iyi bir yer almaları için daha sofistike ürünler hazırlamaları gerekiyor" dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder