İklim değişikliği ile değişen giyim alışkanlıkları Wenice Kids markasıyla çocuk giysileri üreten Kuşam Tekstil'i harekete geçirdi. Daha önce özürlü çocuklar için ürettiği giysilerle dikkatleri çeken şirket, küresel ısınmaya karşı tasarruf yaptıran ürünler yaratmak için laboratuvar kurdu.
Wenice Kids markasıyla çocuk tekstili konusunda faaliyet gösteren Kuşam Tekstil, Türkiye'nin ilk küresel ısınma laboratuvarını kurdu. Yıllık ar-ge harcamal arına 1.5 milyon dolar ayıran şirket, özel kumaşlarla ürettiği çocuk giysileri ile yurtdışına da açılmayı hedefliyor. Kuşam Tekstil CEO'su Oktay Özdemir, "Kumaş seçiminde geleceğe dönük değişimler ciddi oranda olacak. Koleksiyonumuzda mesajlar vermeye başladık. Ürün kullanım talimatı tamamıyla küresel ısınma ve insan sağlığı hassasiyetine dönüştü" dedi.
Wenice Kids'in hem dünyanın geleceğine verdiği önem , hem de küresel ısınmayı önleyebilecek veya anlatabilecek ürünler oluşturmak amacıyla küresel ısınma laboratuvarını kurduğunu aktaran Özdemir, 6 kişi ve özel tedarikçilerden oluşan ekibin her çalışmayı bir kere fabrikada denedikten sonra test ve uygulama sonuçlarına göre hayata geçirdiğini söyledi. Özdemir, daha önce ısı sı ayarlanabilen montlar, çocuk kaybolduğunda giysisine monte edilmiş bant (çocuğun adı nı, soyadı nı, ev tel efonunu, adresini sesli oku yor) çalışma sı, çocuk ihtiyaçlarını karşılayabilecek gaz çıkartıcı tulumlar gibi ürünleri pazara sunduklarını anımsatarak, herhangi bir sektörde sadece küresel ısınma için kurulan bir laboratuvar olmadığını vurguladı.
Sağlık etiketleri ürünün ömrünü belirleyecek
Şu anda iki adedi son aşamada, 3 adedi ise test aşamasında olmak üzere 5 farklı proje üzerinde çalıştıklarını aktaran Özdemir, ayrıca iki yeni proje üzerinde çalıştıklarını dile getirdi. Özdemir, yakında satışa sunmayı hedeflediklediklerini ürünler hakkında şu bilgileri verdi: "Ürünler üzerindeki yeşil renkli sağlık etiketleri yıkandıkça ve deforme oldukça kırmızıya dönüyor. Kırmızıya döndüğünde bu ürünün kullanım ömrü tamamlanmış anlamına geliyor. Eskiyen ürünlerin daha fazla su ile yıkanması gerektiği için bu sistem sayesinde fazla su harcanmasına engel olmayı hedefliyoruz. İkinci projemiz ise yeni bir kumaş çeşidi. Kumaşın özelliği daha az su ile yıkanması ve daha az ütü gerektirmesi. Sağlık etiketlerini 2008-2009 kış sezonunda, özel kumaşı da 2009 yaz sezonunda piyasaya sürmeyi hedefliyoruz. Kullandığımız ham maddeleri öncelikle daha kontrollü ve ciddi testlerden geçirmeye başladık ve küresel ısınmayı tetikleyecek argümanları belirledik. Her ürünümüzde bunları kullanmamaya dikkat ediyoruz. Kumaş seçiminde geleceğe dönük değişimler ciddi oranda olacak. Koleksiyonumuzda mesajlar vermeye başladık. Ürün kullanım talimatı tamamıyla küresel ısınma ve insan sağlığı hassasiyetine dönüştü."
Çevreci kolleksiyonlarında farklı fiyat aralı ğı uygulamayacaklarını belirten Özdemir, bu ürünleri herkesin ve her bütçenin imk ânına sunmak istediklerine dikkat çekti. Özdemir, "Küresel ısınmaya karşı geliştirdiğimiz ürünlerimizi yurtdışı pazarında sunacağız. Bizim amacımız global markaların yapmadığını yapmak" diye konuştu.
Bir yılda 10 kat büyüdü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder