10 Ocak 2008 Perşembe

Kadınlara yönelik iç giyim ürünlerinde beyazın hakimiyeti sona erecek.


Önümüzdeki yıllarda kadınlara yönelik iç giyim ürünlerinde beyazın yerini renkli ve desenli ürünler alacak. Batal Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı ve modacı Burhanettin Batal, modanın merkezi olarak bilinen Fransa başta olmak üzere 30''u aşkın ülkeye iç giyim ürünleri ihraç ettiklerini, ancak Türkiye''de iç giyim ürünlerinin “çamaşır” olarak anılmasının, bu sektörde dünya modasının takip edilmesini engellediğini savundu. Çamaşır sözcüğünün İngilizce''de “yatak, çarşaf, yastık kılıfı veya gecelik” gibi anlamlara gelen “Laundry” sözcüğünün karşılığı olduğunu, bu nedenle iç çamaşırı yerine “İç giyim” sözcüğünün kullanılması gerektiğini ifade eden Batal, Türkiye''de iç giyim modasının pek fazla gelişmediğini anlattı. Türkiye''deki iç giyim sektöründe beyaz rengin hakimiyeti nedeniyle tasarımlarda tekdüzeliğin hakim olduğunu kaydeden Batal, şunları kaydetti: “İç giyim ürünleri, özellikle kadınların aktif yaşamında önemli bir konuma sahiptir. İç giyim ürünlerinin sadece beyaz rengin hakimiyetinde tekdüzeliğe mahkum edilmesi, kadınların yaşamının da renklenmesini engellemektedir. Çünkü kadınlar, çocukluk çağından itibaren erkeklere göre renkliliğe, süse ve aksesuvarlara daha düşkündürler. Avrupa ülkelerinde bu konuda yapılan araştırmalar, kadınların renkli kişiliklerinin, renkli ve canlı iç giyim ürünleriyle tamamlanması gerektiğini ortaya koymuştur. Bu nedenle resmi kıyafet izlenimi veren beyaz ürünlerin modası yavaş yavaş rafa kaldırılıyor.”

RENKLİ VE DESENLİ ÜRÜNLER MODA OLACAK Tüm dünyada modanın renkli, desenli, hareketli ve aksesuvarlı ürünlere doğru kaydığını ve iç giyim modasının da bu yönde geliştiğini belirten Batal, özellikle Fransa''ya çeşitli aksesuvarlarla süslü, renki ve desenli kumaşlardan yapılan iç giyim ürünleri ihraç ettiklerini bildirdi.


Türkiye''de de renkli ve desenli iç giyim ürünleri modasının gelişmeye başladığını vurgulayan Batal, şunları söyledi: “Önümüzdeki yıllarda kadınlara yönelik iç giyim ürünlerinde beyazın yerini renkli ve desenli ürünler alacak. Microfiber kumaşlar üzerine canlı desenler, harf ve kelime baskılar ile kağıt baskılar iç giyim sektöründe moda haline gelecek. Bu ürünlerdeki renklilik ve canlılığın kadınların aktif yaşantısına da renk ve canlılık getirmesi hedefleniyor. Fransa başta olmak üzere Avrupa ülkelerinde renkli ve desenli iç giyim ürünleri modası hızla yayılıyor. Türkiye''de de bu moda yavaş yavaş yerini almaya başladı. Artık kreasyonlar bu yönde hazırlanıyor.”

Hiç yorum yok: